Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 4 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dlaczego mam te bóle brzucha podczas stosowania tych witamin?

Witam, zażywam tabletki witaminowe z kwasem foliowym i żelazem, w ramach starania się o dziecko. Niestety bardzo boli mnie po nich brzuch, a mocz jest bardzo żółty. Co może być przyczyną? Który ze składników tego typu suplementów może powodować takie skutki uboczne?
KOBIETA, 33 LAT 5 miesięcy temu

Planowanie ciąży a palenie

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

najczęściej to żelazo w postaci tabletek powoduje dolegliwości ze strony układu pokarmowego, w tym bóle brzucha czy zaparcia. Zazwyczaj symptomy te ustępują po zastosowaniu innego preparatu. Proszę również pamiętać, że profilaktyczne zażywanie żelaza nie jest wskazane – również suplementy zawierające m.in. żelazo i kwas foliowy mogą powodować bóle brzucha, dlatego przed suplementacją żelaza warto oznaczyć jego poziom. Tylko w przypadku stwierdzonej anemii stosowanie leków z żelazem jest konieczne. Proszę zapoznać się z tym artykułem: https://portal.abczdrowie.pl/niedokrwistosc-z-niedoborow-zelaza-kwasu-foliowego-witaminy-b12.

Z kolei ciemniejsza czy też bardziej intensywna barwa moczu nie musi wskazywać na nic niepokojącego poza np. niewłaściwym nawodnieniem organizmu. Niekiedy intensywnie żółty kolor moczu wskazuje na wysycenie organizmu witaminami z grupy B (w przypadku suplementacji). Dla pewności warto jednak wykonać badanie moczu. Zachęcam do lektury naszego materiału: https://portal.abczdrowie.pl/kolor-moczu-co-oznacza-badanie.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy