Zapytaj lekarza

7 4 0 , 0 8 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dlaczego moja pochwa jest rozpulchniona?

Witam :) jestem w 15 tyg ciąży,od 9 dni 2x dziennie biore luteina dopochwowo. Przez cały czas nie miałam problemu z aplikowaniem tabletki, jednak od dwóch dni odczuwam duże rozpulchnienie w pochwie i mam problem z jej aplikacja i odczuwam bole w podbrzuszu. Czy powinnam się martwić? Bardzo dziękuję za odpowiedź :)
KOBIETA, 31 LAT 2 miesiące temu

Wstyd nie zapytać - ciąża bez opryszczki

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

stosowanie luteiny, która jest syntetycznym progesteronem, może powodować suchość pochwy i stąd problemy z aplikacją tabletek. W takim wypadku może Pani delikatnie zwilżać wodą tabletkę, co powinno ułatwić umieszczenie jej w pochwie. Proszę pamiętać, że tylko odpowiednio głęboka aplikacji tabletki zagwarantuje prawidłowe uwolnienie się hormonu.

Jeśli jest Pani zainteresowana, to zachęcam do zapoznania się z materiałem dotyczącym luteiny: https://portal.abczdrowie.pl/luteina-dopochwowa-charakterystyka-wskazania-niedobor.

Natomiast bóle podbrzusza mogą być naturalnym etapem ciąży, ale mogą też wskazywać na czynność skurczową macicy, grożącą przedwczesnym porodem lub poronieniem. Stąd też nie należy bagatelizować bólu podbrzusza czy innych niepokojących Panią symptomów.

Zachęcam do zapoznania się z tym artykułem: https://portal.abczdrowie.pl/kiedy-bol-brzucha-w-ciazy-jest-niebezpieczny.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy