Zapytaj lekarza

7 4 0 , 6 0 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak poradzić sobie z nadwagą w takiej sytuacji?

Witam. Mam 15 lat, ważę 63 kg przy wzroście 158 cm. Od drugiego roku życia choruję na Zespół Nerczycowy, w związku z czym zażywam sterydy. Konkretnie mówimy tu o e***. Lek ten znany jest mi ze swoich skutków ubocznych, które ostatnio zaczęły przeszkadzać mi bardziej niż zwykle. Przytyłam na wadze 3 kg przez miesiąc, a twarz jest bardzo pulchna, co zazwyczaj później schodzi, jednak schodząc regularnie z dawki e*** nie zauważam, by akurat to się zmieniało. Jako że oprócz tego biorę jeszcze c*** nie mogę odchudzać, by jakoś ta wagę unormować, nie mogę także ćwiczyć - z lekcji wf także mam całkowite zwolnienie roczne. Co mogę zrobić, by już może nawet nie schudnąć, lecz postarać się utrzymać tą wagę? E*** także zwiększa łaknienie.

KOBIETA, 15 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam,

Przede wszystkim powinnaś udać się do dietetyka, który po wykonaniu dokładnego wywiadu żywieniowego będzie mógł stwierdzić czy oprócz leków występują inne ewentualne powody przybierania na masie ciała. Dietetyk również ułoży dietę indywidualnie dopasowaną do Twoich potrzeb, dzięki czemu skuteczniej rozpoczniesz walkę z nadmiarem kilogramów. W przypadku chorób polecam wizytę w poradni dietetycznej. 

Pozdrawiam.  

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy