Zapytaj lekarza

1 , 0 3 2 , 0 5 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak pozbyć się boczków w wieku 12 lat?

Cześć.. Mam 12 lat i mam mega duże boczki co prawda 1-2 lata temu były większe ale strasznie mnie denerwują !Co mam zrobić prosze o odpowiedź
12 LAT ponad rok temu

Komu polecany jest żeń-szeń?

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam
Aby normalizować masę ciała i zredukować ewentualną nagromadzoną tkankę tłuszczową, należałoby wprowadzić kilka zasad zdrowego stylu życia.Niezwykle istotna w tym zakresie jest regularność spożywania posiłków - w ten sposób metabolizm stabilizuje się, co zapobiega odkładaniu nadmiaru tkanki tłuszczowej "na zapas". Warto wprowadzić 5 posiłków dziennie. Jednocześnie jednak wśród tych posiłków przeważać powinny zdrowe produkty - spośród produktów zbożowych są to przede wszystkim pełnoziarniste makarony, pieczywo i brązowy ryż. Źródłem białka w diecie powinno być chude mięso (głównie drób) i ryby.
Warto dbać też o codzienną podaż warzyw i owoców.
Zalecana jest regularna aktywność fizyczna - najlepiej codziennie przez ok 30 min.
Polecam ćwiczenia na brzuch:http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch

0

Witam, nieodpowiednia dieta oraz brak aktywności fizycznej wpływa na odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Warto zapoznać się z zasadami prawidłowego żywienia oraz stosować je na co dzień. Pamiętaj też o regularnej aktywności fizycznej. Polecam Ci przeanalizowanie i zastosowanie się do porad zawartych w artykule http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0

W okresie wzrastania nie polecam korzystania z restrykcyjnych diet odchudzających, by nie doprowadzić do zaburzeń rozwoju fizycznego i psychicznego. Wyeliminowanie z diety tzw. „pustych kalorii” (których źródłem są m.in. słodycze, słodzone napoje, fast-foody), włączenie do diety większej ilości warzyw i owoców oraz zwiększenie dawki ruchu powinno wystarczyć, by systematycznie „wyrastać z otyłości”. Warto zastosować racjonalną, zdrową dietę, a posiłki spożywać regularnie – co około 3 godziny. Proszę również pamiętać, że dieta powoduje redukcję tkanki tłuszczowej we wszystkich segmentach ciała, a nad poszczególnymi segmentami (np. segmentem brzusznym) warto pracować odpowiednim rodzajem aktywności fizycznej.

Dietetyk Healthy Lifestyle o szerokich zainteresowaniach, zajmuje się m.in. układaniem planów żywieniowych dla różnych grup wiekowych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy