Zapytaj lekarza

7 4 2 , 5 8 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć 6-8 kg w 2-3 tygodnie?

Witam, Mam 13 lat i według mnie duży problem, powieważ ważę jakies 71/72 kg, przy wzroscie 163/164 cm. Wiem, że dużo. Potrzebny jest mi jadlospis na dwa, trzy tygodnie. Jestem gotowa na wszystko, ponieważ mam problemy z prawym stawem biodrowym i lekarz prowadzący kazał mi trochę schudnąć, żeby nic się nie pogorszyło. Probowałam wszelkich diet i nic mi nie pomogło. Może tam schudłam z 1/2 kg w okresie 2 miesięcy. Może mi troszkę poradzicie i zastosuję sie do tego, a jeżeli to nie podziała, to skonsultuję się z dietetykiem. Moje diety opieraly sie głównie na nie jedzeniu słodyczy, zamiast chleba jadłam wasę, jeździłam na stacjonarnym rowerze jakieś 30min, ćwiczylam, biegałam, grałam w piłkę, dużo spacerowalam. Z góry dziekuję za radę...
13 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witam,

Twoja masa ciała jest faktycznie nieco ponad normę jednak z powodu, iż jesteś w wieku dojrzewania nie powinnaś się odchudzać. Rozwiązaniem dla Ciebie będzie większa aktywność fizyczna (ostrożna, aby nie obciążać nóg) oraz prawidłowe nawyki żywieniowe.

Na początku jednak chciałam Cię przestrzec przed stosowaniem diet redukcyjnych (diet cud) takich jak dieta 1000 kcal czy inne równie niskokaloryczne i niezróżnicowane. Są to diety, które nadmiernie ograniczają podaż kalorii, a organizm musi bronić się przed głodem. Robi to magazynując tłuszcz. Tak więc mimo iż dostarczasz mało energii, szybko chudniesz i równie szybko powracasz do dawnej wagi, a nawet ją znacznie przekraczasz. Mija to się z celem i przede wszystkim jest niekorzystne dla Twojego zdrowia.

Zacznij od przeczytania artykułu na temat zdrowych nawyków żywieniowych i postaraj się do nich zastosować http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki

Równie ważna jest aktywność fizyczna, która szczególnie w Twoim wieku odgrywa decydującą rolę w utrzymaniu szczupłej sylwetki i zdrowia. Powinnaś ćwiczyć, co najmniej 30-40 minut dziennie. Przykładowe ćwiczenia, które możesz wykonywać w domu znajdziesz na stronie www.abccwiczenia.pl.

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy