Zapytaj lekarza

7 3 6 , 8 0 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak walczyć z nadwagą?

Witam, mam 16 lat, wzrost 168cm, waga około 75kg i stwierdzam że mam nadwagę. Jak można dobrze schudnąć. Od razu mówię, że nie będę kupował różnych preparatów, bo nie mam na to pieniędzy. Więc moje pytanie jest, ile muszę schudnąć i jaki jest na to najlepszy sposób?

MĘŻCZYZNA, 16 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam! Przede wszystkim to ile chcesz schudnąć, zależy od tego w jakiej masie ciała czujesz się najlepiej. Według norm Twoja prawidłowa masa ciała przy obecnym wzroście to około 60-65 kg. Pamiętaj jednak, że odchudzanie wymaga czasu i wytrwałości. Szybka utrata masy ciała prowadzi do efektu jojo oraz do znacznego spowolnienia naszego tempa metabolizmu, dlatego nie polecam stosowania tej formy odchudzania (diety cud, 1000 kcal itp.). Jeśli chcesz na stałe pozbyć się zbędnych kilogramów w sposób prawidłowy i skuteczny, warto zasięgnąć opinii dietetyka w poradni, gdzie po przeprowadzeniu wywiadu żywieniowego będzie możliwe ułożenie odpowiedniej diety dopasowanej do Twoich potrzeb i możliwości. Zanim jednak zaczniesz stosować jakąkolwiek dietę, warto wprowadzić parę prostych zasad dotyczących odżywiania, które pomogą przyspieszyć tempo przemiany materii, a tym samym zredukować zbędne kilogramy. Powinniśmy jeść regularnie, co około 3 godziny, do 4-5 małych objętościowo posiłków dziennie. W ten sposób zapewnimy stały dopływ energii do naszego organizmu, która zostanie wykorzystana, a nie przekształcona w tkankę tłuszczową, jak to się dzieje, gdy zjadamy 3 wielkie posiłki w ciągu dnia. Nie należy jeść przed telewizorem, podczas czytania książki czy magazynu, podczas jazdy samochodem itp. – świadome jedzenie jest najważniejszą zasadą skutecznej utraty masy ciała. Gdy nie myślimy o jedzeniu i robimy to mimochodem, często jemy znacznie większe porcje bardziej kalorycznego jedzenia. Posiłek należy jeść przy stole, zjeść tyle, ile mieliśmy zamiar i wstać od stołu. Należy jeść wolno, dzięki temu szybciej będziemy czuli się nasyceni. Równie ważne jest picie odpowiedniej ilości płynów niezawierających kalorii (wody, herbaty owocowej, zielonej, białej czy czerwonej bez cukru). Unikać należy produktów spowalniających metabolizm i powodujących odkładanie się tkanki tłuszczowej - tłustych produktów mięsnych (kabanosów, tłustych wieprzowych wędlin, podrobów, dużej ilości masła), pełnotłustych produktów mlecznych (śmietany, dużej ilości serów żółtych czy tłustych serów twarogowych, serów topionych, serków typu fromage), produktów typu fast food (także kebabów czy pizzy - chyba, że będzie to pizza domowa z mniejszą ilością sera i z dodatkiem mąki razowej), gazowanych i słodkich napojów, chipsów i słodyczy (mogą być domowe ciasta bez margaryny twardej i tłustych kremów, najlepiej z dodatkiem mąki pełnoziarnistej). Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie abcodchudzanie.pl Pozdrawiam serdecznie, mgr inż. Aleksandra Kilen-Zasieczna

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy