Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 9 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaka dieta na skuteczne i trwałe odchudzenie?

Dzień dobry. Pytanie do dietetyka. Jestem otyła. Kilka razy podejmowałam dietę, ale nieskutecznie. Wracałam do dawnej wagi, a nawet ją przekraczałam. Typowe jo jo. Niedługo mam operację, więc jest to potężna mobilizacja. chyba całkiem sporo wiem o dietach, obecnie narzuciłam sobie rygor i trochę zmieniłam jadłospis. Więcej kasz i warzyw. mniej mięsa. Ale chętnie usłyszałabym od zawodowca, co mam zrobić aby bezpiecznie i trwale schudnąć . Którą metodę wybrać. Podobno zużywam tylko 1300 Kcal.
KOBIETA, 46 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam,
jeżeli chcemy skutecznie schudnąć i nie być narażonym na efekt jojo, trzeba przede wszystkim dostarczać odpowiednią ilość kalorii podzieloną na 4 - 5 posiłków. Przerwy między posiłkami powinny wynosić od 2,5 - maksymalnie 4 godzin. Regularne spożywanie posiłków pozwala unormować przemianę materii, umożliwia właściwe wykorzystanie składników pożywienia i zapobiega odkładanie się tkanki tłuszczowej. Najbardziej obfitym posiłkiem w ciągu dnia powinien być obiad, śniadanie również obfite powinno składać się z węglowodanów złozonych (pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane, płatki pełnoziarniste, nalesniki/placuszki z mąki pełnoziarnistej), pełnowartościowego białka (mleko, twaróg, jogurt, chuda wędlina dobrej jakości, sery, jaja), owoców i warzyw. II śniadanie to najlepiej niewielka przekąska typu owoc. Podwieczorek to np garść orzechów, sok warzywny, kefir. Kolacja powinna być lekka, zjedzona ok. 3 godz. przed pójściem spać. Przede wszystkim unikajmy słodyczy, słonych przekąsek, fast foodów, soków i napojów gazowanych i produktów przetworzonych (pasztetów, parówek, gotowych dań, słodzonych "owocowych) jogurtów, słodkich serków, bialego pieczywa.
W celu ustalenia odpowiedniego zapotrzebowania kalorycznego konieczne jest wykonanie analizy składu ciała. Wówczas można dostosować podaż kalorii odpowiednio do optymalnego tempa chudnięcia. Ważna jest również szczegółowa analiza dotychczasowego odżywiania i korekta nawyków żywieniowych.
Jeżeli byłaby Pani zainteresowana przeprowadzenie analizy Pani sposobu odżywiania, korektą nawyków żywieniowych, indywidualną poradą, analizą składu ciała lub indywidualnie przygotowaną dietą zapraszam do gabinetu w Gdyni ul. Czeremchowa 1.
Magdalena Drażba - Dietetyk Medyczny tel.: 601 656 116
e-mail: dietetyk@dietanacodzien.com
www.dietanacodzien.com

0

Witam,

Proponuję udać się do dietetyka aby przeprowadzić dokładny wywiad chorobowo -żywieniowy z uwzględnieniem wszystkich problemów i stworzyć maksymalnie dostosowaną do Pani dietę. Tutaj możemy jedynie podawać ogólniki, które i tak za wiele nie pomogą. Przypominam również, że dieta to nie 2-3 miesięczny etap w naszym życiu ale sposób w jaki powinniśmy się odżywiać. Nie istnieje coś takiego, że jesteśmy na diecie przez 2 miesiące a później dosłownie "rzucamy" się na jedzenie - metabolizm tego nie "ogarnie".

Fizjoterapeuta i dietetyk. Absolwentka Krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego.
0

Dzień dobry!

Wyeliminowanie błędów żywieniowych oraz ustalenie indywidualnych wskazówek żywieniowych wymaga zebrania dokładnego wywiadu. Zachęcam do bezpośredniej konsultacji z dietetykiem.

Zapraszam na http://diet-coaching.xaa.pl/
Pozdrawiam,
dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0

Jeżeli myśli Pani o trwałej utracie kg i utrzymaniu przez resztę życia odpowiedniej masy ciała, należy zmienić sposób odżywiania a odrzucić wszelkie diety "na jakiś czas". Polecam odżywianie się fizjologiczne, dostosowane do Pani trybu życia i stanu zdrowia. Niemniej nie istnieje jedna recepta na dobrą dietę dla każdego. Najlepiej jest zgłosić się do specjalisty, który na podstawie szczegółowego wywiadu zaproponuje odpowiednią ścieżkę dietetyczną dla Pani. To, co już można zrobić (a wręcz należy!), to skrupulatne czytanie składu produktów spożywczych - unikanie produktów zawierających syrop glukozowo-fruktozowy czy utwardzony tłuszcz roślinny. O tym, jak ważna jest świadomość, z czego składają się kupowane produkty spożywcze, piszę na moich blogach:
www.foodring.blogspot.com oraz www.co-my-jemy.blogspot.com Zapraszam do lektury i zachęcam do jak najszybszego skorzystania z porady dietetycznej specjalisty :)
Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy