Zapytaj lekarza

7 3 9 , 8 9 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Mięśnie nóg a ćwiczenia na ich wzmocnienie

Witam, gram w piłkę nożną i mam problem z mocnym kopnięciem piłki. Trenerzy mówili mi, że zależy to od ustawienia nogi na piłce, ale także od ćwiczeń na mięśnie czworogłowe, łydki i tym podobne. I stąd moje pytanie - jakie ćwiczenia mogę robić, żeby wzmocnić te mięśnie? Jakimi ćwiczeniami wzmocnić mięśnie nóg? Czy jazda na rowerze wzmocni mięśnie nóg? Jeżeli to tak, to jak często należało by na nim jeździć? Czy preferowana byłaby jazda po po terenach nierównych czy bardziej po równych nawierzchniach? Czy na mięśnie nóg pomaga też ogólna regeneracja, bo przyznam, że jestem dość przemęczony i być może moje problemy też z tego wynikają? Bardzo chciałbym się tego wszystkiego dowiedzieć, jestem pasjonatem piłki nożnej i chcę być w niej coraz lepszy. Dlatego wszelkie rady będą dla mnie cenne. Dziękuję.
ponad rok temu

Soki ekologiczne

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witamy serdecznie,

Mięśnie ud – zwłaszcza tzw. czworogłowe, znajdujące się z przodu, można wzmocnić bardzo szybko. Pierwsze efekty regularnych ćwiczeń powinnaś zobaczyć już po 3-4 treningach. Trochę gorzej jest z wewnętrzną stroną ud, bo tam dominuje tkanka tłuszczowa (dotyczy to zwłaszcza kobiet). Ale i z tym problemem można sobie poradzić. Idealne ćwiczenia na uda to jazda na rowerze, nartach, łyżwach oraz treningi na siłowni.

Wśród ćwiczeń możemy polecić:

1. Złóż gumową taśmę na pół i luźne końce zwiąż wokół nogi ciężkiego stołu. Drugi koniec zaczep wokół prawej kostki. Stojąc na lewej nodze, przesuń prawą w bok i w górę, a potem z powrotem do środka. Powtórz 8-12 razy najpierw jedną, potem drugą nogą.

2. Złóż dłonie, kierując czubki palców ku górze. Stań w lekkim rozkroku, następnie prawą nogę odsuń jak najdalej w bok, a lewą ugnij tak mocno, jak ci się uda. Powróć do rozkroku, następnie odsuń w bok lewą nogę, a prawą ugnij. Ćwiczenie powtórz 20 razy.

3. Załóż ciężarki na kostki - uklęknij i podeprzyj się rękoma. Dłonie rozstaw na szerokość barków. Unoś ugiętą prawą nogę, aż udo znajdzie się w pozycji równoległej do podłogi. Stopa prostopadle do podudzia. Nie wyginaj grzbietu i nie podnoś głowy.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy