Lexapro a wypadanie włosów

Od maja biorę Lexapro. Od czerwca zauważyłam, że strasznie zaczęły mi wypadać włosy. Nie wiem, czy to po tym leku. Nie chciałabym go odstawiać, bo czuję się po nim dobrze, jednak włosy wypadają "garściami". W dodatku mam anemię. Dwa miesiące temu wyniki z krwi to: hematokryt- 35, hemoglobina- 10,6, krw. czerwone- 3675000, krw. białe- 5100, MCHC- 30,3. Po dwóch miesiącach brania żelaza, wyniki z krwi: hematokryt- 37, hemoglobina- 12,1, krw. czerwone- 3885000, krw. białe- 8700, MCHC- 32,7. Do tego barzo niski poziom żelaza z przed dwóch miesięcy: 29. Czy ta anemia może mieć związek z wypadaniem włosów? Proszę o poradę. Często miewam anemię, jednak włosy mi tak nie wypadały!

ponad rok temu

Co o naszym zdrowiu mówi żywa kropla krwi? [Specjalista radzi]

Krew może wiele powiedzieć o naszym zdrowiu, a jeszcze więcej świeżo pobrana, która natychmiast trafia pod mikroskop. Pozwala nam to określić, czy organizm jest zakwaszony, ma odpowiedni poziom wolnych rodników, nie jest obciążony toksynami, pasożytami czy grzybami.

Szanowna Pani!

Wypadanie włosów często towarzyszy niedokrwistości, szczególnie, gdy wynika ona z niedoboru żelaza. Nie podała Pani jednostek, w jakich oznaczono stężenie żelaza, ale jeśli były to mg/dl, to świadczy to o znacznym jego obniżeniu.

Według przedstawionych wyników, leczenie preparatem żelaza przynowsi skutek w postaci poprawy morfologii, z czasem włosy również powinny mniej wypadać, dochodząc do fizjologicznego poziomu ich wymiany.

Lexapro, a ściślej zawarta w nim substancja czynna , escitalopram, nie powinien powodować utraty włosów.

Poprawa kondycji włosów wymaga dłuższego przyjmowania żelaza, by uzupełnić jego zasoby w organizmie. Najprawdopodobniej to właśnie jego niedobór jest odpowiedzialny za Pani objawy. Gdyby po normalizacji parametrów gospodarki żelazowej problem występował nadal, należy szukać przyczyny gdzie indziej.

Pozdrawiam serdecznie

Lekarz w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym Oddział I Wewnętrzny.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty