Mój syn jest nadpobudliwy - czy to Zespół Aspergera?

Mój syn ma 3 lata i od września chodzi do przedszkola. Jest wesołym i bardzo żywym dzieckiem. Jego główne zainteresowania, to przeglądanie książek, potrafi czytać, nauczył się liter, gdy miał 2 lata, umie też doskonale liczyć. Zna sporo słów angielskich, ogólnie ma bardzo dobrą pamięć, interesują go mapy, programy telewizyjne, zna marki samochodów, komputerów, telefonów. Nie może spokojnie przejść obok sklepu z tym sprzętem, koniecznie musi wejść i mógłby tam siedzieć pół dnia. Jest dosyć sprawny fizycznie, szybko biega, jednak nie umie jeździć rowerkiem.

Niepokojące są niektóre zachowania. W przedszkolu nie bawi się z dziećmi, na początku nie pozwalał się nawet dotknąć wychowawczyniom, teraz jest lepiej. Nie lubi nowych, nieznanych sytuacji, reaguje lękiem. Mówi o sobie, używając zaimka „ty”. Czasami, gdy o coś się go pytam, nie reaguje bądź odpowie po upływie kilku minut. Zdarza się, że odpowiedź nie wiąże się z pytaniem. Jest bardzo uparty, trudno go do czegoś przekonać, np. nie chce sam jeść. Nieraz gdy biega, wymachuje rękoma i otwiera buzię, gdy zwróci mu się uwagę, przestaje tak robić, a następnie znów zaczyna. Ogólnie jest grzeczny, nie jest agresywny, nigdy nikogo nie uderzył, nie ma ataków histerii, płacze, gdy coś mu się zabroni, ale w końcu przestaje. Lubi się przytulać, ale tylko do osób, które zna. Ma dobry kontakt wzrokowy, czasami przez dłuższą chwilę przygląda mi się i nad czymś myśli.

Może on musi jeszcze trochę dorosnąć, jest najmłodszy w swojej grupie?

MĘŻCZYZNA ponad rok temu

Udar - kiedy wezwać karetkę?

P { margin-bottom: 0.21cm; } Jednostronna bezwładność, drętwienie kończyn, niewyraźne mówienie i problemy ze zrozumieniem mowy, ostry ból głowy ? to objawy udaru mózgu. Istnieje kilka objawów poprzedzających udar, będącymi sygnałami ostrzegawczymi.

Witam;)

Bardzo trudno postawić diagnozę, nie znając dziecka oraz nie obserwując go, nie słuchając tego w jaki sposób się wypowiada i co potrafi powiedzieć o interesujących go sprawach;)

Jeśli nie jest Pani pewna, czy zachowanie malucha jest wynikiem szybkiego rozwoju czy zaburzeniami, to najlepiej udać się do fachowca: psychologa, pedagoga zajmującego się diagnozą zaburzeń rozwojowych. Spotkanie ze specjalistami jest o tyle ważne, że są oni w stanie zaobserwować umiejętności i specyficzne zachowania, o których nie wspomina Pani (interesowanie się znakami w tym sensie, że pokazuje znaki jeszcze nie świadczy o jakimś specyficznym zainteresowaniu, pewne rutyny, zachowania kompulsywne i inne).

Trudno również ocenić rozwój maluszka, mając mało informacji o nim i o rodzinie. Czy dziecko ma trudności w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami, czy lubi chodzić do przedszkola, czy ma stały kontakt z innymi dziećmi i czy miało go przed pójściem do przedszkola. Jaki styl życia macie jako rodzina itd.?

Pozdrawiam

0

Witam,

zalecana jest szczegółowa diagnostyka w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej lub przez psychologa dziecięcego, czy też można skorzystać z pomocy psychoterapeuty systemowego.

Pozdrawiam serdecznie

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty