Zapytaj lekarza

7 1 6 , 6 3 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Myśli samobójcze - chcę zasnąć i się nie obudzić...

Jakieś 3 miesiące temu miałam incydent. Wymieszałam amfetaminę z wódką w dużych ilościach i efektem był jeden dzień wycięty z życiorysu. Mówiłam od rzeczy, widziałam niestworzonych ludzi, rzeczy, miałam omamy, urojenia. Trafiłam do psychologa, następnie do psychiatry. Psychotropy i te sprawy. W międzyczasie zrezygnowałam ze studiów, ponieważ pojawiły się czarne myśli, że i tak nie dam sobie na nich rady. Później już jakoś żyłam. Zatrudniłam się na staż, jakoś to się toczyło powoli, miałam swoje cele, jakoś to wszystko układało się w całość. Dwa tygodnie temu pani psychiatra zmniejszyła mi leki... od kilku dni mam myśli samobójcze. Nic mi się nie chce… mam tylko myśl, by się zabić, bo i tak mnie już nic nie czeka dobrego w życiu, chce mi się ciągle płakać... Dawniej lubiłam chodzić na imprezy, bawić się, byłam dusza towarzystwa... po tym całym incydencie nie cieszą mnie już te imprezy, przycichłam, nie mówię już tak dużo... w ogóle praktycznie się nie odzywam, boję się, że mi tak zostanie, że zamknęłam się w sobie na zawsze... Byłam na kilku imprezach, po których miałam jeszcze większego dołka niż przed nimi… a dawniej tylko żyłam od imprezy do imprezy. Teraz w głowie mam tylko myśl, jak to wszystko skończyć, by nikomu nie było przykro... dużą wagę przykładam też do wyglądu... przez psychotropy przytyłam dużą ilość kilogramów, nie umiem się tego pozbyć, ciągle myślę o odchudzaniu i im więcej o tym myślę, tym bardziej jem i koło się zamyka... ;/ a najgorsze jest to, że po prostu nie chce mi się już żyć... nie chce mi się chodzić do pracy, oglądać telewizji, nic! Po prostu zasnąć i się nie obudzić. Co mam zrobić?

KOBIETA ponad rok temu

Rozwój intelektualny dziecka autystycznego

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu. Obejrzyj film i dowiedz się więcej o rozwoju intelektualnym dziecka z autyzmem.

Z przedstawionego opisu wynika, iż przebyła Pani epizod psychotyczny po zażyciu amfetaminy. Dość często zdarza się, że substancje psychoaktywne wywołują objawy zaburzeń psychicznych. Zazwyczaj mijają one dość szybko po odstawieniu narkotyku. Z opisu aktualnego Pani samopoczucia wynika, iż cierpi Pani na zaburzenia o typie depresji. Obecnie zalecanym modelem leczenia tego typu zaburzeń jest psycho- i farmakoterapia. Bardzo niepokojące są opisywane przez Panią myśli rezygnacyjne, czy też wręcz myśli samobójcze. Właściwym rozwiązaniem w tej sytuacji jest zgłoszenie się do psychiatry. Być może wystarczy zwiększenie dawki przyjmowanego leku, ew. jego zmiana na inny. Ważne jest również podjęcie psychoterapii, optymalnie w nurcie behawioralno-poznawczym. W przypadku nasilenia się myśli "S", proponuję zgłosić się na izbę przyjęć najbliższego oddziału psychiatrycznego.

Psychiatra na Oddziale Psychiatrii w Szpitalu Bielańskim i w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy