Zapytaj lekarza

1 , 0 3 5 , 6 6 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Operacja kręgosłupa przez dojście zaotrzewnowe a uciążliwe zaparcia

Już zadałam pytanie, ale może nie opisałam wszystkiego. Dwa miesiące temu miałam operację kręgosłupa, przez dojście zaotrzewnowe. Od trzech tygodni nie mogę sama się wypróżnić. Jakbym miała zaciśnięte zwieracze, czy te okolice. Jakby coś utrudniało odruch parcia. Jak się napinam, zero reakcji. Jak napinam się mocno, to leci mocz. Biorę różne środki. Tabletki Xenna i Bisacodyl. Jak wezmę pięć tabletek i potem czopek Laxol, to kał w postaci wody trochę wyleci. Jak wezmę parafinę, to ona sama wyleci. Nic poza tym. Po wielu tabletkach słyszę głośną pracę jelit, czasem, nie zawsze, trochę gazów tylko odejdzie. Brzuch wzdęty mam cały czas. Jakby mi się wnętrzności już nie mieściły, takie uczucie. RTG brzucha nic nie wykazało. RTG kontrolne położenie implantów wskazuje na ich dobre położenie, bo byłam dziś u neurochirurga, który operował. On twierdzi, że to nerwica. Ale, ja już nie mogę tak dłużej wytrzymać. Od dziś zaczęłam brać Colon c. Lekarz neurochirurg powiedział, że po dojściu zaotrzewnowym nie jest możliwe uszkodzenie nerwów, które za wypróżnianie odpowiadają. Zalecił żyć pełnią życia, jeść dużo, nawet schabowego z kapustą. Ale, jak mam jeść, kiedy nie mam już miejsca na jedzenie w brzuchu? Proszę o reakcję i szybką odpowiedź.

KOBIETA, 51 LAT ponad rok temu

Co się dzieje gdy zjadamy posiłek?

Czy wiesz co się dzieje w twoim organizmie, kiedy zjesz jakiś posiłek? Czy wiesz, dlaczego pojawiają się zaburzenia w układzie pokarmowym? Obejrzyj nasz film i zapoznaj się z wypowiedzią eksperta.

Lek. Marta Hat
71 poziom zaufania

Witam! W praktyce nie jest możliwe, żeby przez trzy tygodnie nie oddawać stolca. Należy rozważyć, czy podobne problemy występowały u Pani przed zabiegiem (jeżeli tak, to kiedy i jak długo), jaką dietę Pani stosuje aktualnie, jak długo stosuje Pani środki na zaparcia. Badania wykluczyło możliwość uszkodzenia struktur nerwowych, więc zaparcia nie są konsekwencją zabiegu. Nie zaleca się stosowania dużej ilości środków przeczyszczających, ponieważ tym sposobem zwiększa się ich tolerancja i stopniowo trzeba stosować coraz to większą ilość środka, aby zadziałał. Na pewno wskazana jest modyfikacja diety, spożywanie dużej ilości płynów, aktywność fizyczna oraz minimalizacja stresu, który może wywoływać i nasilać dolegliwości. W diecie należy zwrócić uwagę na eliminację lub znaczne ograniczenie produktów ciężkostrawnych oraz odpowiednią zawartość błonnika. Jeżeli problem jest przewlekły należy zasięgnąć porady swojego lekarza i rozważyć wykonanie badań dodatkowych. Pozdrawiam

Pracownik Szpitala Specjalistycznego im. dr Józefa Babińskiego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy