Zapytaj lekarza

7 3 6 , 5 9 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przytycie po lekach na niedoczynność tarczycy

Mam 15 lat 155cm wzrostu i waze 48kg. Mam duży brzuch. Kiedyś bralam tabletki na niedoczynność tarczycy i od tego sie zaczelo, ale teraz juz nie biorę. Od tej pory nie moge schudnac z brzucha. Co mam zrobić by mieć płaski brzuch i pozbyć się rozstepów na udach? Nie jem aż tak dużo, słodycze tez ograniczam ale czasami lubie podjadać. W szkole wciągam brzuch by po prostu nie było go widać. Pomocy jak schudnąć w szybszym czasie?
15 LAT ponad rok temu

Dieta kobiety w ciąży

Lek. Marta Gryszkiewicz
84 poziom zaufania

Czy w tej chwili nie ma już stwierdzonej niedoczynności tarczycy? Czy leki odstawił lekarz czy Pani na własną rękę?
Nieleczona niedoczynność tarczycy predysponuje do tycia i utrudnia chudnięcie. Warto wykonać badanie hormonów - TSH, fT3, fT4, następnie skonsultować je z lekarzem rodzinnym - jeśli okaże się to konieczne zastosować odpowiednie leczenie i dopiero wtedy zgłosić się po poradę dietetyczną do dietetyka.
Najważniejsze jest bowiem w pierwszej kolejności wyeliminowanie przyczyny tycia i niemożności schudnięcia, którą w Pani przypadku może być właśnie niedoczynność tarczycy, a następnie minimalizowanie i usuwanie jej skutków.

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, doświadczenie zdobywała w kraju, jak i za granicą.
0

Witam. Przede wszystkim trzeba uzbroić się w cierpliwość i znaleźć przyczynę problemu. Twoje BMI wynosi 19,9, a więc jest raczej niskie i wskazuje na to że nie masz żadnej nadwagi. Na siatkach centylowych, twoje parametry też wyglądają w porządku, a nawet wskazują że waga jest niska. Nie wiem natomiast jak wygląda skład ciała (zawartość tłuszczu, mięśni, wody) - a to też jest istotne, do ustalenia czy powinnaś się odchudzać czy nie. Mówisz że brałaś tabletki na niedoczynność tarczycy - ale nie podajesz żadnych szczegółów. Niedoczynność tarczycy, zmniejsza przemianę materii i zwiększa ryzyko tycia. Leki nie powodują tycia - wręcz przeciwnie! Uzupełniają niedobory hormonalne i redukują ryzyko nadwagi przy niedoczynności tarczycy. Być może nadal masz problemy z tarczycą, a nie biorąc leków, nie wyrównujesz poziomu hormonów i tkanka tłuszczowa odkłada się na brzuchu.Być może brzuch ma większy obwód, z powodu zaburzeń pracy przewodu pokarmowego - zastanów się, czy często masz wzdęcia, niestrawność albo zaparcia. Być może za rzadkie są przerwy między posiłkami, lub pijesz za dużo gazowanych płynów. Niestety bez szczegółowych informacji na Twój temat nie mogę bardziej pomóc. Proponuję zrobić odpowiednie badania i zacząć regularnie uprawiać aktywność fizyczną, która pomoże "wyciągnąć" i wysmuklić sylwetkę a także wzmocnić mięśnie które trzymają w ryzach tłuszczyk. W razie kłopotów, zawsze możesz zgłosić się o pomoc do dietetyka, który Cię zważy, zmierzy, wysłucha i będzie w stanie ułożyć konkretny plan dietetyczny.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy