Zapytaj lekarza

7 4 2 , 5 9 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Skutki odstawienne przy depresji i lękach

Mam wątpliwości co do tego czy odstawiać nagle leki(zdecydowaliśmy odstawiac)bo lekarz kazał nagle.2 lata brałem 100mg sertraliny i 100mg lamotryginy.psychiatra mówi że one przez jakiś czas jeszcze działają.nie wiem co myśleć bo to on jest lekarzem a nie ja.Miałem leki na depresje,zok i fobie społeczna.myślę że skutki odstawienne beda jak odstawie z dnia na dzień wszystko,szczególnie że brałem to tak długo.co robić w takiej sytuacji?dr mówi"Można odstawić od razu,nic się nie dzieje"
MĘŻCZYZNA, 29 LAT ponad rok temu

Czym różni się nerwica od innych zaburzeń psychicznych?

Wszelkie wątpliwości warto wyjaśniać ze swoim lekarzem. Jeśli ma Pan obawy co do odstawienia oraz sposobu odstawienia- dobrze o tym z nim porozmawiać. Istotne jest budowanie zaufania w relacji lekarz-pacjent. Umożliwia ono pełna współpracę, a tym samym skuteczne leczenie.

Psycholog i psychoterapeuta. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.
0

Raczej powinno się tego typu leki odstawiać stopniowo, szczególnie sertralinę ponieważ mogą wystąpić nieprzyjemne skutki uboczne. Mogą, ale nie muszą, dla bezpieczeństwa lepiej powoli zmniejszać dawkę.

Specjalista w dziedzinie neurologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy