Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 4 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Szybkie odchudzanie a ćwiczenia

Mam na imię Paulina. Mam 13 lat i ważę 60kg, wzrost mam 1,58. Chciałabym schudnąć 10 kilogramów. Jak to zrobić najszybciej jak sie da?
KOBIETA, 13 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witaj Paulina,

Twoja masa ciała w stosunku do wieku i wzrostu na siatkach cetylowych wskazuje na 90-97 centyl. Oznacza to, że masz lekką nadwagę. Nie powinnaś jednak sięgać po restrykcyjne diety odchudzające ani też stosować głodówek. Jesteś w wieku kiedy Twój organizm intensywnie się rozwija i rośnie, dlatego nie możesz dopuścić do jakichkolwiek niedoborów. Stosując zdrowe zasady żywienia i będąc aktywną fizycznie szybko osiągniesz prawidłową masę ciała, ponieważ im człowiek młodszy tym szybciej traci zbędną tkankę tłuszczową.

Dlatego najpierw powinnaś zabrać się za ćwiczenia. Codziennie uprawiaj sport minimum 30-40 minut, dzięki temu Twoje ciało stanie się szczupłe i wysportowane, a Ty będziesz się czuła znacznie lepiej. Polecam sporty na świeżym powietrzu (bieganie, rower, rolki, długie spacery) a także basen, taniec czy fitness jak również ćwiczenia w domu, których przykłady znajdziesz na stronie www.abccwiczenia.pl.

Drugim elementem niezbędnym do utraty kilogramów jest odpowiednia dieta. W Twoim codziennym jadłospisie powinny znaleźć się wszystkie produkty spożywcze- produkty zbożowe, warzywa, owoce, produkty mleczne, mięso, ryby lub ich zamienniki (nasiona warzyw strączkowych, jaja). Ciekawy artykuł, który przybliży Cię do zdrowych nawyków żywieniowych znajdziesz tu: http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki-piramida-zdrowego-zywienia.

Poza tym postaraj się zwrócić uwagę na poniższe zalecenia:
- Spożywaj 4-5 posiłków dziennie, w równych odstępach czasu, co 3-4 godziny. Posiłki powinny być małe objętościowe, ale częste. Dzięki temu unikniesz wilczego głodu wieczorem i nie będziesz sięgał po produkty wysokokaloryczne i bezwartościowe. Unikniesz też dużych strat białka, bowiem długie przerwy w posiłkach sprzyjają rozpadowi tego składnika i zwalniają tempo metabolizmu.
- Śniadanie jest podstawowym posiłkiem dnia. Spożywaj je codziennie ze względu to, iż zwiększa tempo metabolizmu, poprawia koncentrację i pamięć.
- Pij duże ilości wody mineralnej niegazowanej i niesmakowej- około 2l dziennie. Ważne, żebyś pij wodę w małych porcjach (około ¾ szklanki jednorazowo), dzięki temu zostanie wchłonięta przez organizm a nie, usunięta z moczem. Woda poprawia tempo metabolizmu, usprawnia perystaltykę jelit (zapobiega zaparciom) oraz usuwa toksyny z organizmu.
- Nie spożywaj wody smakowej, napoi gazowanych a także herbat w butelkach (zawierają bardzo duże ilości cukru). Nie należy słodzić herbaty ani kawy.
- Unikaj tuczących bomb kalorycznych, takich jak produkty typu fast-food, gazowane napoje, słodzone napoje, słodycze, cukier, chipsy, paluszki, tłuste sery i mięsa oraz dodatki typu majonez, sos na bazie majonezu itd.

Dzięki zdrowym nawykom żywieniowym i ćwiczeniom z pewnością wrócisz do prawidłowej masy ciała. Pamiętaj jednak, że odchudzanie może być trudne i długotrwałe, dlatego nie załamuj się i nie poddawaj!

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy