Zapytaj lekarza

7 4 0 , 1 6 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wzrost tkanki mięśniowej przy odchudzaniu i ćwiczeniach

Od miesiąca 5,6 razy w tygodniu cwicze, na zmianę biegam(6,7 km w 40-50 minut) i jeżdże na rowerze(20-40 km).Wcześniej żadko sie ruszałam.Ponoc jazda na rowerze rozbudowuje nogi,mimo ze to ćwiczenie aerobowe.Coś w tym jest skoro spodnie zamiast stac sie luźniejsze bardziej opinają.Strasznie martwi mnie ze dosyc masywne z natury uda stały się potężniejsze.Jeżdże na składaku który nie ma przerzutek, wyjeżdżjąc pod górke wkładam w to duży wysiłek.Waga spadła z 56 kg do 54,5 przy wzroście 172 cm.
KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Właściwości korzenia żeń-szeń

Korzeń życia ? tak nazywany jest w azjatyckim obszarze kulturowym żeń szeń. Lekarz Leszek Walentynowicz udziela informacji, dlaczego warto dostarczyć organizmowi żeń szeń, zarówno przed, jak i po wysiłku fizycznym.

Efekt, który Pani obserwuje jest zupełnie normalny. Mięśnie, które podejmują wysiłek będą przybierać na masie, gdyż są potrzebne aby umożliwić Pani wykonywanie odpowiedniego wysiłku. Jeżeli nie stosuje Pani diety mającej na celu budowę masy mięśniowej oraz nie wykonuje ćwiczeń dających taki efekt, to w momencie uzyskania przez mięśnie ud odpowiedniej budowy i wytrzymałości niezbędnej przy pokonywanych przez Panią trasach rozrost tkanki mięśniowej się zatrzyma. Jeżeli uda wydają się Pani zbyt masywne zawsze można popracować nad ich rzeźbą - można w taki sposób wypracować budowę nóg, że będą się wydawać smuklejsze. Jakie ćwiczenia należy w tym celu wykonywać na pewno pomoże dobrać trener personalny w oparciu o analizę Pani budowy. Dodam jeszcze, że istnieje możliwość redukcji masy bez przyrostu masy mięśniowej - dzieje się tak jeżeli nie ćwiczymy w okresie odchudznia. Niestety przeważnie daje to niezbyt atrakcyjne efekty wizualne, gdyż skóra pozbawiona tkanki tłuszczowej robi się obwisła, a nie ma tkanki mięśniowej która wypełniłaby ją w zamian.

Specjalistka żywienia człowieka. Udziela porad dietetycznych.
0

Podczas aktywności fizycznej tkankę tłuszczową zamieniamy na masę mięśniową. Jeśli nie chce się mieć nadmiernie rozbudowanych ud - warto włączyć inne ćwiczenia lub dla równowagi ćwiczyć również górna partie ciała.

Dietetyk z pasją. Prowadzi gabinet dietetyczny w Krakowie.
0

trzeba zastosować odpowiednią dietę, aby masa mięśni nie rozbudowywała się,
myślę też że częstotliwość tak intensywnych ćwiczeń jest zbyt duża, często mięśnie zatrzymują wodę i wydają się być nabrzmiałe, odpoczynek, regeneracja jest wskazana
pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy