Zahamowanie utraty tkanki tłuszczowej

Witam, mam 30 lat i 180 cm, rok temu ważyłam 135kg, wyjechałam na wczasy odchudzające (1200kcal i 4h dziennie ćwiczeń). Schudłam tam 6 kg w dwa tygodnie. Po powrocie, przez cały rok stosowałam dietę około 1200 kcal i ćwiczyłam 3 razy w tygodniu - przez ten czas schudłam kolejne 15 kg. Miesiąc temu znowu po roku pojechałam na te same wczasy odchudzające i podobnie schudłam tam 6kg. Od powrotu z wczasów (2 tygodnie) trzymam dietę 1000kcal i ćwiczę 3 razy w tygodniu a waga ani drgnie. Nie rozumiem o co chodzi? Wiem, że nie ćwiczę teraz z taką intensywnością jak na wczasach odchudzających, ale rok temu po powrocie z takich samych wczasów waga dalej leciała, jakby sama z siebie. Czy jem za mało? Nie chodzę głodna, jem zdrowo, piję wodę, pełnoziarniste pieczywo, warzywa, białko, owoce. Co się dzieje, czy to metabolizm spowolnił, ale czemu, rok temu było ok. Bardzo proszę o pomoc. To bardzo demotywujące kiedy ciągle widzę na wadze 109kg mimo diety i ćwiczeń.

KOBIETA, 30 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witaj! Zahamowanie utraty tkanki tłuszczowej może wynikać z kilku przyczyn: 1. Zbyt mała ilość kalorii w diecie. Twoja dieta powinna zawierać od 1300-1500 kcal, w przeciwnym razie metabolizm zacznie zwalniać. 2. Niedobór jakiś składników w diecie, np. zbyt mała ilość tłuszczu i dlatego organizm nie chce uruchomić rezerw 3. Zrobiło się chłodniej, a Pani zaczęła mniej jeść. To nie jest dobry pomysł, gdyż w zimie organizm zużywa więcej kcal na utrzymanie temperatury ciała i organizm zwolnił. 4. Zwiększa się ilość tkanki mięśniowej kosztem tłuszczowej, proszę zmierzyć obwód bioder i tali. Proszę zwiększyć ilość kalorii w diecie do 1300kcal. Białko powinno dostarczać około 18% kcal, czyli 234kcal a to 60g białka, tłuszcze 30% czyli 390kcal = 43g, a weglowodany 52% czyli 676kcal = 169g. Dzień proszę zaczynać od serka białego (150g) z czerwoną papryką i 1 łyżeczką oliwy z oliwek lub oleju lnianego i 2 kromkami Vasa. Proszę spożywać 5 posiłków w ciągu dnia. Na kolację polecam koktajle z kefiru 250g i na zmianę awokado i 1 cytryna lub pomidor, papryka, i 100g brokułów, 1 szklanką truskawek (mrożone są dostępne cały rok). Na podwieczorek proszę co 2-3 dzień zjadać 7 orzechów włoskich lub 10 laskowych albo 1 paczkę sezamków. W ciągu dnia proszę wypijać co najmniej 2 filiżanki zielonej herbaty liściastej, a przed snem proszę wypijać 350ml herbaty pu-erh. Na metabolizm wpływa również jod, który znajduje się w rybach morskich - łosoś, dorsz, morszczuk, tuńczyk. Należy spożywać w ciągu tygodnia 3 razy lub co dziennie wypijać litr wody z jodem np. Jodica, Ustronianka z jodem. Proszę również zastąpić kurczaka indykiem. Ponadto proszę sobie zrobić kontrolne badania krwi: Lipidogram, morfologię z rozmazem ręcznym, a także hormony TSH i T4. Pozdrawiam, mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty