Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 3 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Brak okresu po 8 latach zażywania tabletek antykoncepcyjnych + anemia

Witam! Mam 25 lat, 174 cm wzrostu i 54 kg wagi. Od 18 roku życia brałam tabletki antykoncepcyjne, nie było żadnego problemu z okresem w tamtym czasie. W marcu 2009 robiłam kontrolną morfologię, lekarka stwierdziła u mnie przepukline pępkową i skierowała na zabieg, który odbył sie 5.08.2009. Przy okazji stwierdziła anemię (miesięczna terapia żelazem). W tym roku postanowiłam zaprzestać przyjmowania tabletek - po konsultacji z ginekologiem odstawiłam je. Aktualnie czekam 62 dzień na drugi okres od zakończenia tabletek. Zrobiłam test krwi na stwierdzenie ciąży - wynik negatywny, przy okazji powtórzyłam morfologię - wykazała anemię. Czy mogę uzyskać informacje, co się dzieje w moim organizmie? Lekarka rozkłada ręce, a nie chcę znów brać hormonów na wywołanie okresu. Staram się o dziecko. Gdybym mogła poprosić o jakiś pomysł, byłabym niezmiernie wdzięczna. Pozdrawiam

KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Co o naszym zdrowiu mówi żywa kropla krwi? [Specjalista radzi]

Krew może wiele powiedzieć o naszym zdrowiu, a jeszcze więcej świeżo pobrana, która natychmiast trafia pod mikroskop. Pozwala nam to określić, czy organizm jest zakwaszony, ma odpowiedni poziom wolnych rodników, nie jest obciążony toksynami, pasożytami czy grzybami.

Witam,

nieregularne cykle są najprawdopodobniej związane z przejściowymi zaburzeniami hormonalnymi po długoletnim zażywaniu tabletek antykoncepcyjnych. Organizm musi jakby "przyzwyczaić się" do nowej sytuacji. Proszę jednak zgłosić się do ginekologa, gdyż każde zaburzenia miesiączkowania wymagają porady ginekologicznej, ewentualnie wykonania dodatkowych badań laboratoryjnych, badania usg.

Co do anemii, nie wiem jakie badania były wykonane i jak duża była anemia, ale zakładając, że jest to anemia z niedoboru żelaza, wymaga Pani dłuższego leczenia, preparaty żelaza podaje się przez 3 miesiące. W razie niepowodzenia leczenia konieczna będzie diagnostyka przyczyn anemii.

Specjalista chorób wewnętrznych, współautorka publikacji z zakresu mikrobiologii i endokrynologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy