Co jeszcze mogę zrobić, aby schudnąć przy niedoczynności tarczycy?

Witam, mam niedoczynność tarczycy, jestem na redukcji od ok. 4miesięcy, ćwiczę 3 razy w tygodniu a i tak prawie nic nie schudłam. Powiem jeszcze, że mam prawidłową wagę, ale nie jestem zadowolona ze swojego ciała. mam 18 lat mój wzrost to 157 i ważę 47
KOBIETA, 18 LAT 2 miesiące temu

Problemy hormonalne kobiet

Dzień dobry,



Nie ulega wątpliwości, że zbyt wysokie spożycie energii w stosunku do rzeczywistego całodziennego zapotrzebowania kalorycznego organizmu sprawia w głównej mierze, że Pani masa ciała wzrasta. Istotny błąd w tym aspekcie może wynikać z niewłaściwie obliczonej całkowitej przemiany materii, bądź nieprawidłowego oszacowania porcji poszczególnych produktów żywnościowych, które są spożywane w ciągu doby oraz w tygodniowym menu. Okazuje się bowiem, że mogą istnieć dość duże rozbieżności pomiędzy gramaturą kromki pieczywa, kostki czekolady, łyżki oliwy, oleju, łyżeczki masła (w tym także orzechowego), czy garści orzechów, bądź owoców świeżych lub suszonych. Tygodniowa kumulacja dodatkowych kalorii wynikających z niedoszacowania adekwatnych porcji spożywanego jedzenia może prowadzić do zastoju w procesie odchudzania, bądź nawet wzrostu masy ciała. Warto również zwrócić uwagę na spożycie słodzonych napojów oraz alkoholu, które dostarczają znacznych ilości kalorii w diecie. Ponadto niedostateczna ilość aktywności ruchowej w skali tygodnia, uwzględniająca zarówno zaplanowane ćwiczenia, jak i spontaniczną aktywność fizyczną niewynikającą z zorganizowanych ćwiczeń (spacery, prace domowe, zakupy, etc.), a w konsekwencji stosunkowo mała ilość wydatkowanej energii przez organizm niewątpliwie utrudnia utrzymanie długotrwałego deficytu kalorycznego i tym samym redukcję zapasowej tkanki tłuszczowej. Proszę koniecznie wziąć pod uwagę te kluczowe elementy stylu życia, które jak się okazuje mają istotny wpływ na kompozycję sylwetki.



Z wyrazami szacunku,

Mgr Mateusz Durbas

Dietetyk Kliniczny i Sportowy

https://mateuszdurbas.pl/

https://www.facebook.com/mateuszdurbasdietetyk/

https://www.instagram.com/mateuszdurbasdietetyk/?hl=pl

https://www.znanylekarz.pl/mateusz-durbas/dietetyk/krakow

https://ranking.abczdrowie.pl/d/mateusz-durbas-dietetyk-krakow-81424

0

Cześć!

Twoja masa ciała faktycznie jest prawidłowa, co nie oznacza, że nie możesz poprawić wyglądu swojego ciała. Pożądany efekt możesz osiągnąć łącząc dietę ze zdrowym stylem życia: aktywnością fizyczną, redukcją stresu, dbaniem o odpowiednią ilość i jakość snu.



Aktywność fizyczna tak jak i dieta powinna być odpowiednio dopasowana do Twoich chorób (bo jeżeli przy niedoczynności masz np. PCOS, to bardzo intensywne ćwiczenia nie przyniosą pożądanego efektu, a mogą wręcz utrudnić spalanie tkanki tłuszczowej).



Dieta przy niedoczynności tarczycy powinna być dopasowana do Twoich potrzeb i celów, ale przede wszystkim do wyników badań. Nieleczona niedoczynność tarczycy może przynieść wiele niekorzystnych skutków zdrowotnych, o czym pisałam w artykule https://jeszfresh.pl/dietetyka-kliniczna/niedoczynnosc-tarczycy/



Jeżeli masz więcej pytań śmiało pisz do mnie najlepiej poprzez moją stronę bądź profile społecznościowe. Chętnie Ci pomogę i wskaże najlepsze metody kształtowania sylwetki przy niedoczynności tarczycy.



Pozdrawiam Cię serdecznie.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy