Co mam zrobić, żeby schudnąć zdrowo i na stałe?

Dzień dobry, nazywam się Maja, mam 14 lat, wzrost 158 cm i ważę 50 kg, mam podobno idealną wagę, ale niestety mam nadmiar tkanki tluszczowej na brzuchu, udach i rękach, bardzo chciałabym mieć płaski brzuch itp., w dzieciństwie bardzo chorowałam i miałam niedowagę, dopiero 2-3 lata temu zaczęłam przybierać na wadze i "normalnie" wyglądać. Bardzo chcę się zdrowo odżywiać, słyszałam o piramidzie zdrowego żywienia, ale nie wiem, jak mają wyglądać porcje żywieniowe itp., a także o odżywianiu według grupy krwi, mam 0rh+. Nie wiem, jakie ćwiczenia mam wykonywać i co jeść, żeby troszkę schudnąć, ale bezpiecznie. Jestem osobą dość leniwą i nie uprawiam sportu, czasem rekreacyjnie jeżdzę konno i chodzę na basen. Próbowałam głodówki jednodniowej, na drugi dzień miałam dość płaski brzuch, ale wszystko nadrobiłam. Próbowałam też diety "1000 kcal" przez kilka tygodni, ale moja waga była bez zmian. Bardzo proszę o poradę. Z góry dziękuję. Maja
KOBIETA, 14 LAT ponad rok temu

Czemu nie możemy schudnąć?

Mordercze treningi, rygorystyczna dieta, a waga ani drgnie? Wiele osób ma problem ze schudnięciem. Obejrzyj film i dowiedz się, co może być tego przyczyną.

Witam

W Twoim przypadku żadne diety "grupy krwi" czy też "1000 kcal", głodówki, nie wchodzą w grę.
Twoje obecne BMI wynosi 20, oscylujesz w okolicy 50 centyla na siatce centylowej, co jest świetnym wynikiem!
Nie musisz się odchudzać, ponieważ Twoja masa ciała jest idealna!
To, co możesz zrobić, to włączyć do planu dnia więcej ruchu.
 Przykładowe ćwiczenia na płaski brzuch to:
• brzuszki proste,
• brzuszki skośne,
• skłony w przód do siadu równoważnego,
• brzuszki na piłce (w tym wypadku dodatkowo trzeba pokonać niestabilność piłki, co pobudza do pracy mięśnie głębokie),
• prostowanie kończyn dolnych ze stopami lekko uniesionymi nad podłogą,
• unoszenie miednicy w leżeniu na plecach,
• "rowerek",
• zginanie tułowia w bok w leżeniu bokiem.

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
- śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
- II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem.
Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu.
Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli. Należy dokładnie żuć każdy kęs. Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy