Zapytaj lekarza

7 4 2 , 3 5 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ćwiczenia 15-minutowe a szanse na schudnięcie

witam chciałabym się zapytać czy ćwiczenia 15-minutowe 6 razy w tygodniu i zmniejszenie ilości spożywanych pokarmów oraz ograniczenie słodyczy pomoże mi schudnąć , chociaż 1 kg w miesiąc?? nie mam czasu na wizyty w siłowni ani chodzenie po lekarzach gdyż mam roczne dziecko czy to wystarczy by choć trochę poprawić swoja kondycje oraz powoli schudnąć??
KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Czekoladowy mit

Wzrost poziomu cukru we krwi utrudnia walkę z trądzikiem. Najczęściej intensyfikuje objawy. Czy jednak zjedzenie kilku kostek czekolady wpłynie negatywnie na leczenie trądziku?

Witam Panią,

Oczywiście, że są szanse na to że Pani schudnie i to duże, ponieważ połączenie zdrowej diety i aktywności fizycznej to najlepsze rozwiązanie. Powinna Pani zadbać o regularność posiłków, które będą odpowiednio zbilansowane. Najlepiej jakby jadła Pani 5razy dziennie mniejsze porcje ale częściej. Proszę zbyt drastycznie nie obniżać kaloryczności. Każda aktywność fizyczna sprzyja spadkom wagi. Lepiej jakby były to nieco dłuższe treningi ale jeżeli czas na to nie pozwala to można zostać przy 15minutowych ale systematycznych.

W razie dodatkowych pytań lub w celu ułożenia indywdualnej diey zachęcam do kontaktu:
joanna.wasiluk@o2.pl lub 506 225 670
pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Witam. Na pewno taka aktywność fizyczna pozwoli Pani schudnąć, jednak lepsze efekty uzyskałaby Pani ćwicząc ok. 30-45 min. 4-5 razy w tygodniu. Aby zredukować tkankę tłuszczową, powinny być to głównie ćwiczenia aerobowe (np. fitness, bieganie na bieżni, ćwiczenia na rowerku stacjonarnym, podskoki, pajacyki itp.), mogą być one przeplatane ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie. Dodatkowo proszę przestrzegać poniższych zaleceń dietetycznych, a na pewno odzyska Pani formę.
- Należy spożywać 4-5 posiłków dziennie, mniej więcej co 3 godziny. Powinny one zawierać jak najwięcej warzyw i owoców (zwłaszcza w postaci surowej)
- Bardzo ważne jest śniadanie jak najszybciej po przebudzeniu. Kolację należy spożyć najpóźniej 2-3 godziny przed snem.
- Należy unikać podjadania między posiłkami.
- Dziennie należy wypijać ok. 1,5-2 litrów wody mineralnej niegazowanej (między posiłkami). Można też pić soki warzywne. Należy unikać słodkich napojów. Soki owocowe raz na jakiś czas, najlepiej świeżo wyciskane.
- Codziennie należy spożywać produkty zbożowe pełnoziarniste (m.in. kasze: gryczana, jaglana, jęczmienna, płatki owsiane, płatki jaglane, gryczane, ryż pełnoziarnisty, otręby, chleb razowy).
- Codziennie zaleca się 2-3 porcje chudego nabiału: chudy twaróg, jogurt, kefir, maślanka.
- Nie należy eliminować tłuszczu z diety (to ważny składnik), trzeba jedynie zastąpić szkodliwe tłuszcze zdrowymi. A więc codziennie należy spożywać nierafinowane oleje roślinne na zimno (jako dodatek np. do surówek i sałatek) np.: oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany, olej rydzowy, olej z awokado oraz olej kokosowy. Wskazane są również orzechy i pestki oraz niewielka ilość masła. Nie należy używać margaryn.
- Kilka razy w tygodniu można spożywać chude mięso i jaja oraz 2-3 razy w tygodniu tłuste ryby morskie. Należy ograniczyć tłuste mięso czerwone.
- Minimum raz w tygodniu wskazane są rośliny strączkowe (fasola, groch, soja, bób, soczewica, ciecierzyca).
- Przyprawy i inne produkty, które wspomagają spalanie tłuszczu to: cynamon, kurkuma, chili, imbir, pieprz, sok z cytryny, ocet jabłkowy.
- Należy ograniczyć spożycie pieczywa i makaronów z białej mąki oraz wyeliminować dania typu fast-food, wyroby cukiernicze, słodycze, słone przekąski, tłuste sosy, produkty wysokoprzetworzone (np. zupki instant w proszku), smażone, panierowane oraz alkohol.
- Najlepszą techniką obróbki cieplnej jest gotowanie, gotowanie na parze, duszenie bez tłuszczu (lub ewentualnie z niewielkim dodatkiem tłuszczu), pieczenie w folii, grillowanie. Nie należy smażyć.
- Jeśli karmi Pani piersią, nie należy drastycznie ograniczać kaloryczności posiłków, trzeba szczególnie dbać o podaż witamin i minerałów.

- Zdrowe przepisy znajdzie Pan na blogu: www.zdrowapasja.blogspot.com. Jeśli chciałaby Pani indywidualnie opracowany jadłospis bez wychodzenia z domu (online), to zapraszam na stronę www.lekkoizdrowo.pl.
Życzę powodzenia i pozdrawiam serdecznie.

Specjalista ds żywienia człowieka.
0

Witam!

Dieta + aktywność fizyczna, to najlepsze połączenie w celu redukcji tanki tłuszczowej. Wskazówki żywieniowe znajdują się na mojej stronie http://diet-coaching.xaa.pl/ .

Pozdrawiam,
dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy