Stosowanie diety 1500 kcal i warzywnej

Kobieta 31 lat Waże aż 106 kg przy 165 cm wzrostu. Czy stosując dietę 1500 kcal na przemian z dietą warzywną tzn.tydzien/tydzien. Nie zrobię sobie krzywdy. Plan diety 1500kcal mam od dietetyka. Pozdrawiam serdecznie
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Dieta śródziemnomorska

Witam,
To zależy w jaki sposób egzekwuje pani dietę warzywna i jaka bedzie wartość kaloryczna dnia warzywnego. Dieta 1500 kcal ułożonej przez dietetyka napewno pani sobie nie zaszkodzi.

Pozdrawiam

Joanna Brejecka-Pamungkas
więcej informacji na www.naturalhealing.pl

0

Witam. Dieta 1500 kcal, która jest dobrze zbilansowana, nie powinna wyrządzić krzywdy. Jednak nie zalecałabym takiego rozwiązania, jakie Pani przedstawia, czyli stosowanie naprzemienne z dietą warzywną. Może to prowadzić do niedoborów pewnych składników odżywczych, a poza tym może się to wiązać z efektem jojo w dłuższej perspektywie. Radziłabym wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe, które będzie Pani stosowała już przez całe życie. Dzięki temu nie będzie Pani musiała być „ciągle na diecie”, a zdrowe odżywianie stanie się codziennością. Jeśli chciałaby Pani skorzystać z pomocy dietetyka online, zapraszam na www.lekkoizdrowo.pl. Oto ogólne zalecenia zdrowego odżywiania:
- Należy spożywać 4-5 posiłków dziennie, mniej więcej co 3 godziny. Powinny one zawierać jak najwięcej warzyw (zwłaszcza w postaci surowej) oraz 1-2 porcje owoców.
- Bardzo ważne jest śniadanie jak najszybciej po przebudzeniu. Kolację należy spożyć najpóźniej 2-3 godziny przed snem.
- Należy unikać podjadania między posiłkami.
- Dziennie należy wypijać ok. 1,5-2 litrów wody mineralnej niegazowanej (między posiłkami). Można też pić soki warzywne. Należy unikać słodkich napojów. Soki owocowe raz na jakiś czas, najlepiej świeżo wyciskane.
- Codziennie należy spożywać produkty zbożowe pełnoziarniste (m.in. kasze: gryczana, jaglana, jęczmienna, płatki owsiane, płatki jaglane, gryczane, ryż pełnoziarnisty, otręby, chleb razowy).
- Codziennie zaleca się 2-3 porcje chudego nabiału: chudy twaróg, jogurt, kefir, maślanka.
- Nie należy eliminować tłuszczu z diety (to ważny składnik), trzeba jedynie zastąpić szkodliwe tłuszcze zdrowymi. A więc codziennie należy spożywać nierafinowane oleje roślinne na zimno (jako dodatek np. do surówek i sałatek) np.: oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany, olej rydzowy, olej z awokado oraz olej kokosowy. Wskazane są również orzechy i pestki (w umiarkowanej ilości) oraz niewielka ilość masła. Nie należy używać margaryn.
- Kilka razy w tygodniu można spożywać chude mięso i jaja oraz 2-3 razy w tygodniu tłuste ryby morskie. Należy ograniczyć tłuste mięso czerwone.
- Minimum raz w tygodniu wskazane są rośliny strączkowe (fasola, groch, soja, bób, soczewica, ciecierzyca).
- Przyprawy i inne produkty, które wspomagają spalanie tłuszczu to: cynamon, kurkuma, chili, imbir, pieprz, sok z cytryny, ocet jabłkowy.
- Należy ograniczyć spożycie pieczywa i makaronów z białej mąki oraz wyeliminować dania typu fast-food, wyroby cukiernicze, słodycze, słone przekąski, tłuste sosy, produkty wysokoprzetworzone (np. zupki instant w proszku), smażone, panierowane oraz alkohol.
- Najlepszą techniką obróbki cieplnej jest gotowanie, gotowanie na parze, duszenie bez tłuszczu (lub ewentualnie z niewielkim dodatkiem tłuszczu), pieczenie w folii, grillowanie. Nie należy smażyć.
- Zdrowe przepisy znajdzie Pan na blogu: www.zdrowapasja.blogspot.com.
Życzę powodzenia i pozdrawiam serdecznie

Specjalista ds żywienia człowieka.
0

Witam serdecznie!
Zapotrzebowanie energetyczne zależy m.in. od płci, wieku, wzrostu, masy ciała, aktywności fizycznej i stanu zdrowia. Bez szczegółowych informacji ciężko ustalić prawidłową kaloryczność diety i wskazówki do niej.
Po ogólne wskazówki żywieniowe i przepisy zapraszam na http://diet-coaching.xaa.pl/
Pozdrawiam,
dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty