Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 8 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ćwiczenia fizyczne po operacji kręgosłupa

witam.dwa lata temu w listopadzie przeszłam operacje stabilizacji i odbarczania kręgosłupa piersiowego z powodu zdiagnozowania torbieli tętniakowej kości trzonu th9 .leki i zero ćwiczeń sprawiły że przytyłam 15 kg.teraz czuję się dobrze zakupiłam orbitreka i chciałbym na nim ćwiczyć.moje pytanie czy takie ćwiczenia mi nie zaszkodzą tzn.nie zaszkodzą mojemu kręgosłupowi.??
KOBIETA, 33 LAT ponad rok temu

Co jeść przy dolegliwościach ze strony układu ruchowego?

Twój układ ruchowy daje Ci w kość? Pokonaj to... dietą. Sprawdź, co warto jeść, aby kręgosłup nie bolał. Dietetyk kliniczny podpowiada, na jakie produkty warto zwrócić uwagę.

Witam, orbitrek jest jak najbardziej odpowiednią formą treningu bo wymaga przebywania w pozycji wyprostowanej co stymuluje do pracy duże grupy mięśniowe i wzmacnia stabilizację kręgosłupa.
Dokonała Pani właściwego zakupu i dobrej decyzji z rozpoczęciem treningów. Życzę powodzenia.
Tomasz Chomiuk - fizjoterapeuta - Warszawa

Ekspert w dziedzinie fizjoterapii i regeneracji, absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Akademii Wychowania Fizycznego. Odbył kurs ortopedycznej terapii manualnej metodą Kaltenborna, terapii manualnej Plaatsmana i Medycznego Treningu Funkcjonalnego. Wykładowca Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Fizjoterapeuta Polskiej Misji Olimpijskiej podczas EYOF 2015.
0

Dwa lata od zabiegu to już naprawdę odpowiedni czas, aby zadbać o kondycję ciała już nie zachowawczo, ale aktywnie. Gratuluję zakupu. Orbitrek to super wybór zgubić zbędne kilogramy i ‘ożywić’ mięśnie (duże partie mięśni a w tym i ‘gorset mięśniowy’ stabilizujący kręgosłup). Jednak warto przed zabawą z tym sprzętem pamiętać o prostej rozgrzewce. Rozgrzewka przygotowuje aparat ruchu do treningu i zapobiega kontuzjom. Przykładowa rozgrzewka: Krążenie ramionami. Krążenie barkami (dłonie proszę ułożyć na barkach, a następnie wykonywać krążenia). Krążenie w stawach łokciowych (ramiona proszę odwieść do boku i ugiąć w stawach łokciowych, a następnie wykonać krążenie przedramionami). Krążenie nadgarstkami. Krążenie biodrami (w jedną i w drugą stronę). Krążenie kolanami (do wewnątrz i na zewnątrz). Krążenie stopą (najpierw jedną, a potem drugą stopą). Dlaczego o tym wspominam?! Orbitrek ma tą przypadłość, że można nieświadomie się ‘przetrenować’, bo wszystko za ‘łatwo’ idzie. To nie jest bieganie (jogging) po lesie, gdzie dynamika i różnorodność doświadczeń z podłoża sprzyja ochronie stawów. Na orbitreku jest monotonie dla stawów a tym samym użyję słowa ‘niebezpiecznie’. Proszę na to zwrócić uwagę i na jakiekolwiek dolegliwości bólowe ze strony stawów (kolano, kostka, biodro, łokieć, bark) reagować, np. zmniejszając natężenie wysiłku. Miłego kręcenia ;)

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy