Zapytaj lekarza

7 3 6 , 6 3 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy mógłbym doraźnie wziąć sobie połówkę tabletki Sedam 3?

Dzień dobry, w związki z problemami na tle nerwowym związanym z podróżami (parę razy zwymiotowałem jadąc busem), chciałbym zapytać czy mógłbym doraźnie wziąć sobie połówkę tabletki Sedam 3, abym mógł spokojnie dojechać na miejsce swoich wakacji. Dodam, że nie działają na mnie żadne aviomariny, bo mój problem leży w tym, że wkręcam sobie że będę źle się czuł w czasie podróży i tak przeważnie jest.
MĘŻCZYZNA, 25 LAT ponad rok temu

Sport a depresja

Witam,

samospełniające się proroctwo, wiara czyni cuda, nie jest lekarzem, jednak uważam, ze doraźnie może Pan zażyć tę tabletkę, w celu komfortu podczas jazdy. W ogóle na problem na tle nerwowym, który Pan tu prezentuje zalecałabym psychoterapię w paradygmacie poznawczo - behawioralnym. Lęk można zniwelować na dwa sposoby: zmniejszając poczucie zagrożenia (farmakologicznie) lub zwiększając wiarę we własne umiejętności radzenia sobie z trudną sytuacją. Pomocny jest trening relaksacyjny; kiedy jesteśmy fizycznie zrelaksowani – następuje odprężenie psychiczne i odwrotnie, gdy psychicznie się zrelaksujemy – nastąpi odprężenie fizyczne.
Pozdrawiam serdecznie

https://bazalekow.mp.pl/lek/54245,Sedam-3-tabletki#info

0

Witam Pana
Jeżeli czynnikiem wywołującym lęk i powodującym dyskomfort
oraz złe samopoczucie, co utrudnia Pana funkcjonowanie
podczas podróży, są Pana natrętne myśli, to doraźne
stosowanie środków farmakologicznych może zadziałać,
ale tylko na krótkim dystansie.
Nie rozwiąże Pana problemów związanych z podróżami.
Natomiast ciągły stres, napięcie, stan gotowości i nastawienie
na uciążliwe dolegliwości w czasie podróży mogą prowadzić
do zapętlenia w spirali lęku, zwiększenia intensywności
objawów a nawet do unikania podróży.
Prawdopodobnie, na skutek kilkukrotnego wymiotowania
podczas podróży, pojawiły się obsesyjne myśli nasycone
wysokim poziomem lęku, które każdorazowo wywołują
złe samopoczucie. Jednocześnie następuje też wzmocnienie
i trwałe zakodowanie tej reakcji organizmu.
Żeby skutecznie Panu pomóc, należy poznać dokładnie naturę
Pana problemu, przyjrzeć się sytuacjom które doprowadziły
do opisanych zaburzeń i uciążliwej reakcji organizmu
i na tej podstawie opracować właściwą metodę terapii.
Zachęcam do podjęcia specjalnej terapii psychologicznej
skierowanej na zmianę powstałych uwarunkowań
i niepożądanych reakcji organizmu podczas podróży
samochodem.
Gdyby chciał Pan porozmawiać ze mną
o problemie, to zapraszam do kontaktu.
Istnieje możliwość konsultacji online,
np. za pośrednictwem komunikatora Skype.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz
psycholog
konsultacje@psycholog24online.pl
http://psycholog24online.pl

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy