Czy te dolegliwości u 24-latka mogą mieć związek z sercem?

Witam, mam pytanie... Kilka lat temu zaczęło mi piszczeć w lewym uchu, potem pisk pojawił się również w prawym uchu i dołączył do tego szum. Z każdym dniem zauważyłem, że pogarsza mi się wzrok (mam oczopląs który zaczął się nasilać). Po jakimś czasie zauważyłem, że tętno bardzo mocno uderza mi w bębenki uszu (jakby chciało je rozwalić), zacząłemsię coraz gorzej czuć, doszły zawroty głowy, straszne, duszności, wszystko zaczęło mi się rozmywać przed oczami a dźwięki zlewać, straszne otępienie, bóle głowy, uczucie jakby serce biło za wolno (ogólnie uczucie jakbym miał zaraz zemdleć), jakby tego było mało doszły problemy ze snem i bóle w klatce piersiowej... Robiłem takie badania jak RM głowy bez kontrastu (wszystko ok), RM kręgów szyjnych kręgosłupa (wszystko ok), komputerowe badania błędnika (wszystko ok), morfologia (wszystko ok), tarczyca (wszystko ok), kardiolog (serce ok ale żeby mieć 100% pewności musiałbym zrobić badanie holtera, którego nie zrobiłem ponieważ zabrakło mi pieniędzy (wszystkie badania i wizyty były prywatnie). Mój ciśnieniomierz bardzo często pokazuje arytmię. Ja sam musiałem przestać pić kawę i palić papierosy ponieważ czułem jak serce przeskakuje mi po wypitej kawie a jak do tego doszedł papieros to już całkiem masakra... Wszystko zaczęło się gdy pracowałem w zakładzie meblowym jako pakowacz (codziennie dźwiganie ponad własne siły) Dodam, że zanim się to wszystko zaczęło to za bardzo nie dbałem o swoje zdrowie, piłem nawet 3 napoje energetyczne dziennie i paliłem bardzo dużo papierosów, przez stres i nerwy jakie miałem w życiu potrafiłem spalić 2 papierosy na raz... Do tego zła dieta i jak co weekend picie alkoholu do upadłego... No ogólnie rzecz biorąc nie dbałem o siebie. Tak się zastanawiam czy mogą to być jakieś problemy z sercem, krążeniem np arytmia? Byłem też u psychiatry bo stwierdziłem u siebie depresję i nerwicę lękową, zacząłem brać tabletki Trittico XR 150mg, jedyna poprawa jaką zauważyłem to taka, że oczopląs się trochę uspokoił a ja po tych tabletkach mogłem spać, celowo napisałem mogłem bo teraz jestem na dawce 300mg i często budzę się w nocy... Dodam tylko od siebie, że gdzieś tam w głębi czuję, że to jednak nie jest depresja czy nerwica lękowa a coś bardzo złego się ze mną dzieje tylko nie wiem dokładnie co wiem tylko tyle, że jest coraz gorzej... Ja bym obstawiał arytmię lub coś z krążeniem i bardzo się boję, że to wszystko skończy się udarem... Proszę o pomoc
MĘŻCZYZNA, 24 LAT 3 miesiące temu

Czym jest kardiowerter-defibrylator?

Pacjenci, u których występują groźne dla życia arytmie (tachyarytmie), mogą zostać poddani zabiegowi wszczepienia kardiowertera-defibrylatora. O tym, co to jest i czym różni się od stymulatora serca, opowiada prof. Andrzej Biederman.

Witam Pana,

Jeżeli wszystkie wyniki badań są w porządku, to znaczy, że Pana problem

jest natury psychologicznej.

Objawy, które Pan opisuje, w tym kołatanie serca, duszności, lęk o zdrowie…

mogą sugerować zaburzenia lękowe (nerwicowe).

Jednak rzetelną diagnozę można postawić tylko podczas

osobistej konsultacji, po wnikliwym przyjrzeniu się różnym

sytuacjom i wydarzeniom na przestrzeni Pana życia,

które doprowadziły do opisanych zaburzeń.

Każdy lęk, również ten o własne zdrowie, przyczynia się do odczuwania

różnych nieprzyjemnych objawów somatycznych.

W konsekwencji, ludzie cierpiący na zaburzenia lękowe, mogą odczuwać

różne objawy wywołane rozchwianiem równowagi układu wegetatywnego,

m.in. przyspieszony oddech, uczucie duszności, ból w okolicach serca,

kołatanie serca, przyspieszone tętno, zawroty głowy i wiele innych

dolegliwości, które jeszcze bardziej potęgują ich lęk.

Jednak koncentrowanie się nawet na niewielkich dolegliwościach

powoduje, że lęk o zdrowie i o własne życie narasta i co raz trudniej

go ujarzmić, a to może doprowadzić nasilania objawów.

Myślę, że wykonał Pan już wystarczającą ilość badań

Nadszedł więc czas by podjąć właściwe leczenie, psychoterapię.

Żeby Panu pomóc, trzeba poznać dokładnie naturę Pana problemu,

dotrzeć do przyczyny Pana lęków o zdrowie i na tej podstawie opracować

właściwą metodę terapii.

Zachęcam Pana do podjęcia odpowiedniej psychoterapii.

Terapeuta pomoże Panu uporać się zarówno z objawami jak i przyczynami

zaburzeń lękowych oraz ich konsekwencjami, dzięki czemu

odzyska Pan równowagę wewnętrzną, spokój i radość życia.

Gdyby chciał Pan porozmawiać ze mną o problemie,

to zapraszam do kontaktu.

Istnieje możliwość konsultacji online,

np. za pośrednictwem komunikatora Skype.

Pozdrawiam serdecznie



Hanna Markiewicz,

psycholog,

e-mail: psycholog24x@gmail.com

tel. 505 075 298,

https://psycholog24online.pl/

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty