Czy tego typu dieta nie zaszkodzi mojemu zdrowiu?

Mam 15 lat, od 3 tygodni odchudzam się. Do tej pory schudłem tylko 6 kg, bo. Teraz ważę 61 kg, przy wzroście 176 cm, ale pomimo tego jestem lekko otyły, a konkretnie chodzi mi o tzw. boczki. Najbardziej zależy mi na tym żeby je zbić. Moja dieta wygląda w ten sposób, że jem 2 posiłki dziennie tzn. śniadanie i lekki obiad i do tego biegam. Przez pierwsze 10 dni biegałem 15 min, a teraz już 25 min dziennie. Chciałem sie zapytać, czy taka dieta nie zaszkodzi mojemu zdrowiu? Bo jest dla mnie wygodna.
MĘŻCZYZNA, 15 LAT ponad rok temu

Otyłość w Polsce

Sposób żywienia, który opisałeś nie jest bezpieczny dla Twojego zdrowia. Może nie za tydzień, nie za dwa, ale po pewnym czasie możesz zacząć odczuwać negatywne skutki nieprawidłowego sposobu żywienia – gorsze oceny w szkole, rozdrażnienie, objawy niedoborów pokarmowych i niestety, czego chyba chcesz uniknąć efekt jojo. Utrata 6 kg w 3 tygodnie to za dużo, aby waga mogła się utrzymać, dodatkowo prawdopodobnie straciłeś dużo wody i masy mięśniowej, a znacznie mniej tkanki tłuszczowej. Bardzo dobrze, że ćwiczysz, jednak powinieneś nauczyć się także zdrowo odżywiać http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0

Witaj,
Nie wolno spożywać w ciągu dnia mniej niż 3 posiłki dziennie. Bowiem prowadzi to do spowolnienia metabolizmu, a w efekcie do "jojo". Zacznij odżywiać się prawidłowo - jedz 5 posiłków w ciągu dnia, o małej objętości. Ponadto sama dieta nie usunie boczków. Zacznij ćwiczyć - najlepsze są ćwiczenia aerobowe, pływanie, bieganie, oraz wzmacnianie mięśni w okolicach brzucha - http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch.
Pozdrawiam, mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witaj,
Twoja masa ciała jest prawidłowa w stosunku do wzrostu i wieku. Aby spalić "boczki" o których wspominasz musisz nieco zmodyfikować swoją dietę i ćwiczyć. Działania które podejmujesz aktualnie mogą być szkodliwe dla Twojego zdrowia. Twój organizm ciągle się rozwija i nie powinieneś tak drastycznie ograniczać ilości energii czyli kalorii. Jedz 5 małych posiłków dziennie. Ostatni na 3 h przed sen. Sięgaj po duża ilość warzyw a także produkty pełnoziarniste. Wypijaj przynajmniej 2 litry wody mineralnej niegazowanej codziennie.
Pozdrawiam
Marzena Rojek

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty