Zapytaj lekarza

7 4 0 , 0 7 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy trzeba stosować dietę przed planowaniem ciąży?

Wraz z żoną chcielibyśmy zacząć nie długo starania o dziecko. Mam pytanie czy dieta według ogólnych norm zdrowego żywienia i suplementacja: kwas foliowy wraz z innymi witaminami z grupy B, kwasy omega 3 oraz preparat zawierający selen, cynk, witaminę E, A i C to odpowiedni sposób na przygotowanie się do ciąży?? Na co jeszcze zwrócić uwagę??
MĘŻCZYZNA, 28 LAT ponad rok temu

Poród u kobiet zainfekowanych wirusem opryszczki

Witam,

zachęcam do lektury moich artykułów gdzie znajdzie Pan cenne informacje w temacie:
http://dietetycy.org.pl/jesc-ciazy-czyli-dieta-przyszlej-mamy
http://joanna-wasiluk.jejswiat.pl/16687,co-jesc-zeby-zajsc-w-ciaze

W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety zachęcam do kontaktu:
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl

Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Dieta osób planujących powiększenie rodziny powinna być urozmaicona, składająca się z owoców, warzyw, produktów zbożowych z pełnego przemiału, mleka, serów i ryb morskich. Dzienna racja pokarmowa powinna dostarczać odpowiedniej ilości cynku, selenu, magnezu, żelaza, kwasu foliowego, witaminy C i E, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Niezmiernie ważna jest odpowiednia dawka m.in. witaminy C (owoce i warzywa) i witaminy E (oleje roślinne). Niedobór witaminy E u mężczyzn zmniejsza wydzielanie gonadotropiny, co przyczynia się do zwyrodnienia plemników , a u kobiet może prowadzić do zaburzeń w przebiegu ciąży.
Ważne w diecie wspomagającej płodność jest spożywanie tłustego nabiału, który ma na celu poprawienie wydzielania w odpowiednich proporcjach hormonów wpływających na płodność oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, które biorą udział w regulacji ciśnienia tętniczego, funkcjonowaniu przewodu pokarmowego, nerek oraz – co dla przyszłych rodziców najważniejsze – narządów rozrodczych. Dobrym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych są morskie ryby, oleje roślinne i owoce awokado.

Pozdrawiam,
Paulina Roziewska
http://dietetyka-medyczna.pl/

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy