Czy w takim przypadku jest możliwe, że zaszłam w ciążę?

Mam takie pytanie. Na wstępie zaznaczę że zawsze bardzo panikuję jeśli chodzi o możliwość bycia w ciąży ale w tym przypadku już sama nie wiem co mam myśleć. Otóż przyjmuję tabletki antykoncepcyjne od około 4 lat, żadnej nie pominęłam, nie wystąpiły wymioty oraz biegunka, a także nie przyjmowałam żadnych leków mogących obniżyć ich skuteczność. 4 czerwca doszło do zbliżenia bez dodatkowego zabezpieczenia (zazwyczaj stosujemy jeszcze prezerwatywę). 19 czerwca zrobiłam test ciążowy który wyszedł według mnie dziwnie - widziałam na nim bardzo slabiutką drugą kreskę (chociaż już sama nie wiem czy nie dopatrzyłam się jej na siłę), wpadłam w taką paranoję, że od tego czasu robiłam codziennie testy ciążowe - wszystkie negatywne, oprócz testu zrobionego 4 lipca (znowu jakby ledwo widoczna druga kreska). Dodam, że 21 czerwca byłam u ginekologa, który po przeprowadzonym badaniu niczego nie stwierdził. Ze stresu udałam się 5 lipca na badanie beta hcg. Wynik <1. U ginekologa byłam ponownie 21 lipca, również twierdzi, że jest wszystko w porządku. Czy w takim przypadku istnieje możliwość że jestem w ciąży? Dodam, że w odpowiednim czasie wystąpiło krwawienie z odstawienia. Te niby "pozytywne" testy ciążowe na których była ledwo widoczna druga kreska (albo jej się sama na siłę dopatrzyłam) spowodowały, że o niczym innym nie myślę, to już chyba paranoja. Proszę o fachową i szybką odpowiedź. Pozdrawiam
KOBIETA, 27 LAT 2 miesiące temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

przede wszystkim proszę wziąć głęboki wdech i uświadomić sobie, że nie jest Pani w ciąży. Świadczy o tym wynik badania poziomu beta-HCG, potwierdzenie ginekologa, wiele negatywnych testów ciążowych oraz sam fakt stosowania antykoncepcji hormonalnej w postaci tabletek antykoncepcyjnych.

Skoro przyjmuje Pani tabletki w sposób prawidłowy i nie dochodzi do żadnych sytuacji, w których skuteczność mogłaby zostać zachwiana, to nie ma potrzeby stosowania dodatkowego zabezpieczenia w postaci prezerwatywy. Wydaje mi się, że tak bardzo obawia się Pani zajścia w ciążę, że potrzebuje Pani dwóch form zabezpieczenia. Nie jest to jednak konieczne.

Zdarza się, że blada druga kreska na teście ciążowym oznacza ciążę, co zostało opisane w artykule: https://portal.abczdrowie.pl/slaba-druga-kreska-na-tescie-ciazowym. Jednak w Pani przypadku jest to raczej mało prawdopodobne, zwłaszcza, że sama Pani wspomina, że mogła dopatrzyć się jej na siłę i nie ma Pani pewności co do jej wystąpienia. Poza tym ginekolog z pewnością zauważyłby ciążę.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty