Zapytaj lekarza

1 , 0 3 5 , 4 3 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta owsiankowa na bazie płatków owsianych

Witam zastanawiam się co sądzicie na temat diety owsiankowej na bazie platkow owsianych probowac czy szkodzi?
KOBIETA, 33 LAT ponad rok temu

Dieta oparta na wymiennikach węglowodanowych

Obejrzyj film i dowiedz się, na czym polega dieta oparta na wymiennikach węglowodanowych. Na ten temat wypowiada się ekspert - diabetolog dr Agnieszka Tiuryn-Petrulewicz.

Witam serdecznie,

Dieta owsiankowa ma swoje wady i zalety. Płatki owsiane są zdrowe i zawierają duże ilości cennego błonnika. Pomagają w redukcji frakcji złego cholesterolu LDL. Dana dieta przyczynia się do oczyszczenia organizmu z toksyn. jednak jest to dieta dość drastyczna i niskokaloryczna. Jedząc w przewadze płatki owsiane lub jak niektórzy praktykują jedynie owsiankę przez pewien czas nie dostarczamy wszystkich niezbędnych składników odżywczych i nie pokrywamy naszego zapotrzebowania na nie. Po takiej diecie, kiedy wrócimy do normalnego odżywiania, może nastąpić efekt powrotu utraconych kilogramów.
Osobiście nie polecałabym diety owsiankowej. Zalecałabym skupić się na zasadach zdrowego odżywiania. Jeść regularnie 5 posiłków dziennie w odstępach 2,5-3h i pić czystą wodę mineralną w ilości około 1,5-2l/dzień. Do tego wprowadzi Pani aktywność fizyczną. dieta nie powinna nam się kojarzyć z głodówkami lub jadłospisami z internetu a stać sie zdrowym stylem życia. Można też sie pokusić o konsultację z dietetykiem który ułożyłby indywidualną dietę, dostosowaną do Pani potrzeb i stylu życia.

W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety dostosowanej do Pani dziennego zapotrzebowania oraz stylu życia zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk
dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Witam,główną wadą diety składającej się z płatków owsianych jest monotonia i niedobór składników. Jednodniowa z pewnością nie zaszkodzie. Ale może warto włączyć owsiankę do codziennej diety jako jeden z posiłków, wzbogaci jadłospis, pomoże w obniżeniu cholesterolu.

0

Witam. Nie polecam diet opartych o jeden składnik, ponieważ prowadzą do niedoborów. W diecie oprócz kalorii istotne są inne składniki mineralne tj. białko, węglowodany, witaminy czy minerały. Prawidłowa dieta powinna składać się w około 60% z węglowodanów, 25% z tłuszczu i 15 % białka. Po dokładniejsze zalecenia żywieniowe zapraszam na stronę www.diet-coaching.xaa.pl Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy