Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 3 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Źródła nienasyconych kwasów omega-3

Nienasycone kwasy omega-3 są niezbędnym składnikiem naszej diety, jednak organizm nie posiada zdolności do ich samodzielnego syntetyzowania. Z tego względu warto wiedzieć, co jest ich pierwotnym oraz wtórnym źródłem ? o tym opowiada dr Leszek Walentynowicz, diabetolog.

Zakładając, że jest Pani osobą o niskiej aktywności fizycznej przy standardowej dla Pani wzroście masie ciała (wynoszącej 50 kg) zapotrzebowanie energetyczne dzienne wynosi około 1500 kcal. Z tego białko powinno stanowić około 10-15%, można przyjąc, że 1-1.2 g/kg masy ciała - więc sumarycznie 50-60 g, tłuszcze 20-25% podaży energetycznej, a więc 33-42 g, natomiast resztę węglowodany (220-250 g). Spożywanie takich ilości energii i makroskładników przy Pani aktualnej masie ciała pozwoli na jej redukcję i zbliżenie do standardowej masy ciała.

Specjalistka żywienia człowieka. Udziela porad dietetycznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy