Zapytaj lekarza

7 1 9 , 5 2 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Farmakoterapia w zaburzeniach odżywiania?

Od 8 miesięcy chodzę na terapię indywidualną z powodu zaburzeń odżywiania. Obsesyjne myśli o jedzeniu ustąpiły, jedzenie nie przynosi już ulgi, tak jak wcześniej. W miejsce tego pojawiło się duże zmęczenie, huśtawki nastroju, uczucie silnego niepokoju. Wszystko to próbuję przespać, chociaż nie zawsze mi się to udaje. Mam takie okresy, że budzę się codziennie równo o 4:50, żeby zasnąć często potrzebuję 1,5 godziny. Mam poczucie nierealności, zdarzają się dni kiedy myślę, że śmierć przyniósłaby mi ukojenie.

Jestem tym wszystkim już bardzo zmęczona. Na ostatniej terapii poprosiłam moją psychoterapeutkę o leki przeciwdepresyjne. Powiedziałam jej wprost, że mam wrażenie, że terapia bardzo opornie mi idzie i że być może, gdybym nie miała takich spadków nastroju, to łatwiej byłoby mi się uporać z problemami, których jestem w pełni świadoma i które pozwoliłyby mi tą terapię dostrzec. Terapeutka (która jest lekarzem) powiedziała, że sama mam zdecydować czy chce włączyć farmakoterapię, ale ja nie czuję się osobą kompetentną do tego typu decyzji...

Jak mam to interpretować, dlaczego to ja mam podejmować takie decyzje?

KOBIETA ponad rok temu

Przechowywanie grzybów

Witam serdecznie
Leczenie farmakologiczne zaburzeń odżywiania stosowane jest z sukcesem w wielu ośrodkach terapeutycznych. W zastosowaniu znajdują się niektóre leki przeciwdepresyjne. Rozumiem Pani obawy przed rozpoczęciem leczenia, sądzę jednak, iż połączenie psychoterapii i leczenia farmakologicznego może przyczynić się do przyśpieszenia efektu. Minusem leczenia farmakologicznego mogą być niektóre objawy niepożądane, proszę więc porozmawiać o tym z lekarzem prowadzącym. W przypadku działań niepożądanych, leki zawsze mogą być odstawione, jednakże w przypadku niektórych preparatów, należy je odstawiać stopniowo.
Pozdrawiam

Psychiatra, pracuje na Oddziale Chorób Afektywnych II Kliniki Psychiatrycznej Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy