Zapytaj lekarza

7 1 6 , 3 8 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak poradzić sobie z moim nadmiernym apetytem?

Co zrobić z obżarstwem?Jak przestać się opychać? Od jakiegoś czasu się obżeram,myślę tylko o tym cały czas bym tylko jadła i jadła.Mam 18 tal ważę 92kg i mam 158cm wzrostu.Nie akceptuję swojego ciała.Ćwiczę codziennie ok 10min ale odrazu po tym opycham się.Przez moje obżarstwo stałam się nerwowa i odpycham od siebie ludzi, dodatkowo się odizolowałam od społeczeństwa.Co robić?POMOCY!!!
KOBIETA, 19 LAT około miesiąca temu

Co na otyłość brzuszną?

Otyłość brzuszna niesie bardzo negatywne konsekwencje dla zdrowia. Jest to nie tylko problem medyczny, ale także ekonomiczny i społeczny. Prof. Wojciech Drygas informuje, o czym należy pamiętać, podczas walki z tą chorobą.

Dzień dobry,

Zachęcam niezwłocznie do kontaktu z wykwalifikowanym psychoterapeutą lub psychodietetykiem w celu rozpoczęcia pracy nad polepszeniem samooceny, poprawą poczucia własnej wartości i co za tym idzie ukształtowania zdrowego podejścia do jedzenia oraz swojej sylwetki. Proszę porozmawiać również o obecnej sytuacji z najbliższymi. Nie ulega żadnej wątpliwości, że słodycze czy słone przekąski nie należą do produktów rekomendowanych w zdrowej i racjonalnej diecie. Aby znacząco zmniejszyć pragnienie na słodkie oraz słone przekąski warto w pierwszej kolejności zadbać o regularne spożycie posiłków w ciągu każdego dnia. Jak się bowiem okazuje, konsumpcja 4–6 posiłków w ciągu doby co 2-4 godziny to bardzo dobry sposób zapobiegający odczuwaniu silnego głodu, podczas którego często podejmujemy decyzję o sięgnięciu po baton, ciastko, cukierek, paluszki czy krakersy. Ponadto w przypadku nieregularnych posiłków często dochodzi do wyraźnego obniżenia stężenia glukozy we krwi, czego konsekwencją jest pragnienie zjedzenia słodkiej i zarazem wysokokalorycznej żywności. Warto również podkreślić, iż relatywnie często po słodycze sięga się właśnie w sytuacji silnego napięcia emocjonalnego, niepokoju, chandry oraz znudzenia w celu rozładowania nieprzyjemnych emocji. Zalecanym rozwiązaniem wyraźnie ograniczającym sięgnięcie w tych sytuacjach po słodycze jest brak ich dostępności w zasięgu ręki w domu oraz szkole.

Z wyrazami szacunku,
Mgr Mateusz Durbas Dietetyk Kliniczny i Sportowy https://mateuszdurbas.pl/ https://www.facebook.com/mateuszdurbasdietetyk/ https://www.instagram.com/mateuszdurbasdietetyk/?hl=pl https://www.znanylekarz.pl/mateusz-durbas/dietetyk/krakow https://ranking.abczdrowie.pl/d/mateusz-durbas-dietetyk-krakow-81424

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy