Zapytaj lekarza

7 4 2 , 3 4 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć i zachować ładny biust?

Witam! Mam 21 lat i ogromne problemy z figurą, jak i zdrowiem. Od kilku lat prowadzę niezbyt dobry tryb życia. Palę papierosy, bardzo dużo jem i nie uprawiam żadnych sportów. Bardzo często zdarza mi się jeść po godzinie 22 i to posiłki takie, jak: zapiekanki, zupki chińskie, słodycze itp. Jestem uzależniona od fast foodów i bardzo często odwiedzam pizzerie i tym podobne miejsca. Do tego piję nawet dużo piwa, bo muszę przyznać, że prowadzę imprezowy tryb życia. Palę nałogowo papierosy, są takie dni kiedy wypalam jedną paczkę dziennie. Moim największym problemem jest brzuch, który przez niespełna rok przybrał gigantyczne rozmiary. Wyglądam jakbym była w 3 miesiącu ciąży. Biodra również nabrały krągłości. Jakieś 4 lata temu miałam rozmiar w pasie 27, a teraz mam 30 (rozmiar spodni). Uda również nie należą do najmniejszych, natomiast łydki mam chude w porównaniu do ud brzucha i bioder, to samo tyczy się rąk, piersi i ramion.

Mam dość dziwną figurę. Brzuch i tyłek jak bomba, a reszta jak na moje odżywianie muszę przyznać trzyma się całkiem dobrze. Mam 1.68 i ważę 68/69 kg. Od dawna planuję zmienić swój tryb życia, wprowadzić jakąś dietę, zacząć uprawiać jakiś sport, no i przede wszystkim rzucić palenie. Mam kilka pytań. Co zrobić, by podczas palenia jeszcze bardziej nie przytyć? Co jeść, kiedy jeść, żeby waga pozostała taka sama bądź nawet uległa obniżeniu po rzuceniu tego okropnego nałogu? Jakie sporty są dobre dla figury i zdrowia? I ostatnie pytanie dość śmieszne, ale dla mnie bardzo ważne. Jak schudnąć, a nie stracić w biuście? To mój kolejny problem, ponieważ mam bardzo małe piersi w porównaniu do reszty ciała. To wszystko. Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedź. Pozdrawiam.

KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Dieta śródziemnomorska a serce

Dieta śródziemnomorska dostarcza organizmowi odpowiednią ilość tłuszczu, energii, błonnika oraz wiele witamin i składników mineralnych. Zawiera dużo warzyw, owoce, ryby morskie, a główne źródło tłuszczu w tej diecie stanowi oliwa z oliwek. O jej wpływie na nasze zdrowie opowiada prof. dr hab. Zbigniew Gaciong, internista.

Witam!
Przed rozpoczęciem stosowania jakiejkolwiek diety powinna Pani wiedzieć, że podstawową zasadą jest zdrowe odchudzanie. Dlatego proszę nie stosować żadnych popularnych diet odchudzających, które mogą tylko doprowadzić do wyniszczenia organizmu i efektu jojo. Warto jest udać się do poradni dietetycznej, gdzie specjalista po przeprowadzeniu dokładnego wywiadu żywieniowego będzie mógł udzielić Pani niezbędnych wskazówek, powiedzieć jakie błędy żywieniowe Pani popełnia i jak ich unikać. Będzie mógł również ułożyć dietę odpowiednio dobrana do Pani stanu zdrowia, wieku oraz aktywności.
Na początku jednak proszę zapoznać się z zasadami prawidłowego odżywiania, ponieważ edukacja, w tym samym wzrost świadomości jest niezmiernie ważny w procesie utarty masy ciała m.in. http://portal.abczdrowie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania oraz http://portal.abczdrowie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe
Rzucanie palenia nie zawsze wiąże się z przybieraniem na masie ciała. Jeśli posiłki będą spożywane regularnie poziom cukru zostanie wyrównany, nie będzie miała Pani wahań nastroju, napadów głodu, a tym samym łatwiej będzie kontrolować podjadanie. Podjadanie spowodowane jest chęcią zajęcia czymś rąk, w tym wypadu najlepiej zająć je czymś (byle nie jedzeniem- wyjątek stanowią warzywa takie jak ogórki, marchewka czy papryka). Należy pić co najmniej 2 l wody, aby oczyścić organizm, a także wypełnić żołądek.
Jeśli chodzi o utratę piersi, to wszystko zależy od indywidualnych reakcji organizmu. Niektórzy szybko tracą tkankę tłuszczową z piersi inni wcale. Można wykonywać ćwiczenia wzmacniające klatkę piersiową np. damskie pompki, ćwiczenia z handelkami czy pływanie, które „wypchną” piersi do przodu.
Proszę pamiętać również o uprawianiu sportu, który nie tylko przyspiesza przemianę materii, ale polepsza ogólny stan zdrowia. Ruch jest niezmiernie ważny w utracie masy ciała oraz w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Polecam ćwiczyć 3 razy w tygodniu po około 1 godzinie. Jest to czas odpowiedni, aby tkanka tłuszczowa zaczęła się spalać. Najlepsze są ćwiczenia wykonywane średnio intensywnie, tak aby dostać lekkiej zadyszki, ale nie padać z nóg ponieważ wtedy tkanka tłuszczowa nie będzie się spalać. Proponuję pływanie (które nie obciąża stawów i nie jest tak męczące jak inne dyscypliny, a jednocześnie zwiększa wydolność organizmu i świetnie spala tkankę tłuszczową), jazdę na rowerze lub orbitreku. Najlepiej jak znajdzie Pani ćwiczenia które się nie znudzą i będą najbardziej odpowiadać. Proszę również zapoznać się z ćwiczeniami, które znajdzie Pani na naszej stronie www.abccwiczenia.pl




Pozdrawiam serdecznie,
Mgr inż. Aleksandra Kilen-Zasieczna

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy