Jak szybko po porodzie mogę zacząć dietę redukcyjną?

Witam. Jak szybko po porodzie można zacząć dietę redukcyjną i wrócić do ćwiczeń? Jestem obecnie w 15 tyg.ciąży i już przybrałam na masie 5 kg. W poprzedniej ciąży przytyłam 30 kg, ale dopiero półtora roku temu (5,5 roku po ciąży) udało mi się zrzucić 32 kg. Teraz chciałabym się wziąć za to szybciej. Obecnie nie ćwiczę, chociaż przed ciążą trenowałam siłowo i prowadziłam bardzo aktywny tryb życia. Teraz przez niezbyt dobre samopoczucie nie mam niestety na to sił. Pozostały spacery, chociaż i tak nie zawsze. Jak szybko mogę wrócić do treningów i zastosować deficyt po urodzeniu dziecka?
KOBIETA, 31 LAT 3 miesiące temu

Wskazania do nacięcia krocza podczas porodu

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witamy,

zarówno zbilansowana dieta, jak i aktywność fizyczna jest bardzo istotna zarówno w czasie ciąży, jak i po porodzie. Warunkują one prawidłowy rozwój dziecka, jak i kondycję fizyczną jak i psychiczną kobiety.

Odnośnie samej diety, rozpocząć ją można już będąc w ciąży, oczywiście w sposób rozsądny, konsultując to zarówno z lekarzem ginekologiem, jak i dietetykiem. Należy pamiętać, że zapotrzebowanie energetyczne w ciąży wzrasta wraz z kolejnym trymestrem, i nie wolno zapominać o dostarczaniu wszystkich niezbędnych substancji odżywczych, które wpływają na prawidłowy rozwój płodu. Najlepszym przykładem może być zbilansowana dieta, czyli: regularne spożywanie posiłków 5 razy dziennie o stałej porze, prawidłowe nawodnienie organizmu, nie podjadanie między posiłkami, a także unikanie słodyczy, tłustych przekąsek, napojów gazowanych i wszelkich szeroko rozumianych „fast foodów”. Przestrzeganie tego wszystkiego spowoduje, że bilans będzie zrównoważony, i nie będzie potrzeby przechodzenia na specjalne diety po porodzie.

W czasie połogu oraz karmienia piersią również należy przestrzegać wyżej wymienionych przykładów, pamiętając przy tym, jak ważne jest prawidłowe odżywianie w czasie laktacji. To wszystko zaowocuje tym, że waga sama będzie spadać.

Co do ćwiczeń fizycznych - tutaj jest analogicznie jak z dietą. Ćwiczenia (oczywiście po konsultacji z lekarzem prowadzącym, jak i fizjoterapeutą, kiedy ciąża nie jest zagrożona) można wykonywać już będąc w ciąży, oczywiście na spokojnie, w sposób zrównoważony. Warto tutaj zapisać się do szkoły rodzenia, gdzie będą pokazywane bezpieczne ćwiczenia dla kobiet w ciąży. Jeśli chodzi o ćwiczenia po porodzie, istotnym jest, czy był to poród siłami natury, czy przez cesarskie cięcie. W przypadku tego pierwszego ćwiczenia można rozpocząć już 4 tygodnie po, a w przypadku cesarskiego cięcia -6 tygodni po porodzie. Jest to taka bezpieczna granica, gdzie musi chociażby zagoić się rana. Oczywiście jest to sprawa indywidualna, bo każdy organizm inaczej dochodzi do siebie po porodzie. Każde wątpliwości należy na bieżąco konsultować z lekarzem prowadzącym ciąże, jak i fizjoterapeutą.

Zachęcamy też, by zapoznać się z artykułami, gdzie znajdzie Pani więcej informacji o tym, jak prawidłowo odżywiać się po urodzeniu dziecka:

https://parenting.pl/dieta-po-porodzie

https://parenting.pl/dieta-po-ciazy

https://portal.abczdrowie.pl/odchudzanie-po-porodzie

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.




Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty