Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 6 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Masywne uda, duże biodra i brzuch a możliwość zastosowania diety na zrzucenie zbędnych kilogramów

Mam 14 lat 174 wzrostu i ponad 70 kilogramów wagi. Mam grube masywne uda, duże biodra i brzuch. Chciałabym poradzić się jaką dietę mogłabym zastosować żeby zrzucić zbędne kilogramy.
14 LAT ponad rok temu

Wskazówki dla grzybiarzy

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
Twoja masa ciała znajduje się w normie. Nagromadzenie tkanki tłuszczowej w wymienionych partiach może wynikać z naturalnej budowy ciała, ale również z niewłaściwego stylu życia - nieprawidłowej diety i zbyt niskiej aktywności fizycznej. Proponuję spożywać posiłki 5 razy dziennie, w mniejszej ilości, średnio co 4 godziny. W ten sposób organizm reguluje metabolizm i nie magazynuje składników "na zapas", co zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej
Istotny aspekt stanowi też urozmaicenie diety - jadłospis powinien składać się z produktów zbożowych (najlepiej pełnoziarnistych, które zawierają wiele cennych składników mineralnych oraz duże ilości błonnika), białka zwierzęcego (ryby, chude mięso, jaja, produkty mleczne) i tłuszczu bogatego w nienasycone kwasy tłuszczowe (olej rzepakowy, słonecznikowy, sojowy, oliwa z oliwek- dodawane na surowo do dań i sałatek), a także ze świeżych warzyw i owoców.
Dobrym sposobem w zakresie aktywności fizycznej są ćwiczenia modelujące poszczególne partie ciała, wykonywane w sposób regularny - najlepiej codziennie.

0

Witam. Wg siatek centylowych Twoja masa ciała świadczy o nadwadze. Powinnaś jak najszybciej zmienić nieco swój sposób żywienia i styl życia. Jako taka dieta odchudzająca niekoniecznie jest dla Ciebie wskazana (chyba że taka ułożona specjalnie dla Ciebie przez dietetyka). Przeczytaj http://abcodchudzanie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe http://abcodchudzanie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/podstawowe-zasady-zdrowego-odchudzania – postaraj się zastosować do powyższych zaleceń, a kilogramy powinny same zacząć spadać.
Pamiętaj także o regularnych ćwiczeniach – co najmniej 3 razy w tygodniu po około 40 minut. Znacznie przyspieszą metabolizm i pomogą w utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Jeśli chodzi o wybór ćwiczeń, tutaj powinnaś przede wszystkim postawić na to co lubisz robić – nie ma sensu, żebyś katowała się bieganiem, jeśli tego nie znosisz. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy