Zapytaj lekarza

7 3 7 , 0 5 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Początek otyłości u 14-latki

Witam! Mam 14 lat, ważę ok 65 kg przy wzroście 156 cm. Mam początek otyłości, byłam u dietetyka ale nie jestem zadowolona z diety, która jest za rygorystyczna. Chciałabym chudnąć stopniowo, 1,5 kg miesięcznie, by wy strzec się efektu jo-jo. Moja aktywność fizyczna jest niska, i nie choruje na żadne choroby, po prostu u mnie w rodzinie każdy ma słaby metabolizm i przy zwykłym jedzeniu tyjemy. Proszę o odpowiedz, co mam zrobić, by zrzucić zbędne kg. Serdecznie dziękuje...
KOBIETA, 14 LAT ponad rok temu

Od czego zależy indeks glikemiczny potraw?

Indeks glikemiczny to poziom glukozy, jaki pozostaje we krwi poz spożyciu posiłku. Informacja o IG potraw jest bardzo istotna dla osób odchudzających się oraz cukrzyków.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
Dieta wcale nie musi wiązać się z poważnymi restrykcjami i niesmacznymi posiłkami - wręcz przeciwnie. Zbilansowany jadłospis uwzględniający preferencje smakowe sprawia, że zmiana stylu odżywiania jest przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem.
Bezwzględnemu wykluczeniu podlegają jednak słodycze, słone przekąski typu chipsy, żywność typu fast food i słodzone napoje. Można zastąpić je zdrowszymi odpowiednikami - koktajlami owocowymi, musami czy sałatkami ze świeżych owoców i orzechów.
Wskazane jest też spożywanie posiłków częściej, ale w mniejszej objętości (najlepiej 5). Spośród produktów spożywczych warto wybierać chude mięso i ryby, pełnoziarniste produkty zbożowe, produkty mleczne, warzywa i owoce.
Należy również włączyć aktywność fizyczną - minimum 3 razy w tygodniu, w postaci ulubionego sportu, lub ćwiczeń.

0

Witam. Wg siatek centylowych Twoja masa ciała świadczy o otyłości. Powinnaś jak najszybciej zmienić swój sposób żywienia i styl życia. Jako taka dieta odchudzająca niekoniecznie jest dla Ciebie wskazana (chyba że właśnie taka ułożona specjalnie dla Ciebie przez dietetyka – być może najpierw warto zmienić kilka nawyków, aby później łatwiej było ją stosować lub po prostu udać się do innego specjalisty). Przeczytaj http://abcodchudzanie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe http://abcodchudzanie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/podstawowe-zasady-zdrowego-odchudzania – postaraj się zastosować do powyższych zaleceń, a kilogramy powinny same zacząć spadać. Pamiętaj jednak, że musisz być konsekwentna.
Pamiętaj także o regularnych ćwiczeniach – co najmniej 3 razy w tygodniu po około 40 minut. Znacznie przyspieszą metabolizm i pomogą w utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Jeśli chodzi o wybór ćwiczeń, tutaj powinnaś przede wszystkim postawić na to co lubisz robić – nie ma sensu, żebyś katowała się bieganiem, jeśli tego nie znosisz. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy