Wybór diety i ćwiczeń dla 13-latki

Potrzepuje pomocy przy wyborze diety i zestawu ćwiczeń. Mam 13 lat wazę 85 kg przy 166 cm wzrostu.
13 LAT ponad rok temu

Produkty, które powinny być zawsze na talerzu razem

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam serdecznie Najlepszą dietą w tym wieku, jest racjonalny sposób odżywiania się, który w skrócie można przedstawić w następujących punktach: 1) Regularność spożywania posiłków - 5 razy dziennie, w mniejszej ilości, średnio co 4 godziny. W ten sposób organizm reguluje metabolizm i nie magazynuje składników "na zapas", co zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej 2) Urozmaicenie diety - jadłospis powinien składać się z produktów zbożowych (najlepiej pełnoziarnistych, które zawierają wiele cennych składników mineralnych oraz duże ilości błonnika), białka zwierzęcego (ryby, chude mięso, jaja, produkty mleczne) i tłuszczu bogatego w nienasycone kwasy tłuszczowe (olej rzepakowy, słonecznikowy, sojowy, oliwa z oliwek- dodawane na surowo do dań i sałatek), a także ze świeżych warzyw i owoców. 3) Zastosowanie lekkostrawnej obróbki technologicznej - gotowanie na parze, gotowanie w niewielkiej ilości wody, pieczenie w folii lub rękawie, duszenie bez uprzedniego obsmażania 4) Wykluczenie z diety słodyczy, słonych kalorycznych przekąsek, napojów dosładzanych, żywności przetworzonej i typu fast food 5) Regularna aktywność fizyczna - 30 - 60min dziennie dowolnej dyscypliny sportowej To najlepszy,najskuteczniejszy i najzdrowszy sposób na uzyskanie należnej masy ciała

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy