Zapytaj lekarza

7 4 0 , 7 0 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nadużywanie alkoholu i stosowanie leków

Po smierci mamy leczyłam sie u psychiatry 3 lata.Brałam lekarstwa naduzywałam akoholu.Po 3 latach odstawiam lekarstwa ale pojawiał sie alkohol. Obecnie jestem ponad dwa lata na tabletkach nasennych i porafie przy tym wypić 2 piwa nie codziennie ale sie zdaza.ale bywaja 2 miesiace gdzie nie dotykam alkohol ale ciagle jestem na tabletkach nasennych.Bez tabletki boje sie isc do łóżka i leżec b usnąc.Mój koszmar trwa od 2002 r mam 54 lata jestem kobietą.Pomóżcie mi prosze.mój email 
KOBIETA, 54 LAT ponad rok temu

Pierwsze wrażenie

Ma Pani odwagę powiedzieć sobie uczciwie, że ma Pani problem z nadużywaniem leków oraz łączenia ich z alkoholem. To bardzo ważny krok na początku w drodze do zmiany.
Napisała Pani, że sporadycznie zdarza się łączyć leki z alkoholem, proszę pamiętać , że leki wchodzą w interakcje z alkoholem, który może nasilać lub wręcz całkowicie zmieniać ich działanie. Dlatego myślę, że warto rozważyć odstawienie alkoholu przynajmniej do momentu, kiedy przyjmuje Pani leki. To mógłby być mały ale bardzo ważny krok w Pani drodze do zmiany i poprawy samopoczucia. Obawiam się, że alkohol na dłuższą metę nie pomaga, pozwala tylko doraźnie rozładować napięcie.
Jeśli chodzi o leki, myślę, że powinna się Pani skontaktować z psychiatrą, Odstawianie leków, szczególnie jeśli obecnie przyjmuje Pani duże dawki, powinno odbywać się stopniowo, pod kontrolą lekarza. Nagłe przerwanie przyjmowania leku może powodować nieprzyjemne skutki uboczne. Proszę pamiętać, że stopniowe odstawienie leków jest możliwe....tylko trzeba w inny sposób poradzić sobie z lękiem, który towarzyszy zasypianiu, dlatego...
Proszę rozważyć konsultację z psychoterapeutą najlepiej o wykształceniu psychologicznym, który oceni z Panią, co jest przyczyną problemów z zaśnięciem. Czy w momencie zasypiania powracają złe wspomnienia? Czy obawia się Pani koszmarów? Czy czuje Pani napięcie w ciele? Może kłębią się myśli w głowie? Nie znając odpowiedzi na te i wiele innych pytań, trudno jest poszukiwać rozwiązania. Specjalista oceni jakie jest pierwotne podłoże tego problemu i co obecnie podtrzymuje problem. Podłożem problemów ze snem może być nerwica (zaburzenie lękowe uogólnione), fobia, zespół stresu pourazowego (ptsd) ale też wiele innych chorób.
Może też Pani zapoznać się z książką Edmund J.Bourne "Lęk i fobie" być może któryś z prezentowanych tam sposobów radzenia sobie z lękiem będzie dla Pani pomocny.
Proszę szukać wsparcia i pomocy u specjalistów, a wprowadzenie zmiany stanie się łatwiejsze! Życzę Pani powodzenia!

0

Dzień dobry,

Problemy jakie Pani wymieniła dotyczą obszaru uzależnień. Warto aby zgłosiła się Pani do terapeuty uzależnień i rozważyła podjęcie terapii.

Psycholog w trakcie 4-letniego szkolenia z psychoterapii psychoanalitycznej osób dorosłych.
0

Jest Pani świadoma problemu i mu nie zaprzecza - a to już jest ogromny krok na przód. Warto poczynić kolejne i udać się na psychoterapię. Bez niej może być Pani ciężko samodzielnie zwalczyć problemy. Pozdrawiam.

0

Dzień dobry,

Proszę znaleźć w swojej okolicy psychoterapeutę i podjąć leczenie - np.: w Poradni Leczenia Uzależnień, Poradni Zdrowia Psychicznego lub prywatnie.
W internecie dostępna jest również lista certyfikowanych psychoterapeutów Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego wg miejscowości.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy