Zapytaj lekarza

7 1 6 , 5 4 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odchudzanie a dieta 1000 kcal

Witam serdecznie, Zwracam się z prośbą o pomoc! Mam 21 lat ważę 57 kg przy wzroście 159 cm. Jako dziecko miałam dużą nadwagę. Stosowałam dużo diet ale żadna nie dawała oczekiwanych efektów. Dopiero zastosowanie diety 1000 kcal dało efekty. Chciałabym schudnąć jeszcze około 4-5 kg ale dieta o obniżonej kaloryczności nie daje efektów.Co zrobić? Jak sobie z tym poradzić? Moim problemem jest także gdy zaczynam choć trochę więcej jeść zaraz tyje ok 4 kg. Nie chce być całe życie na diecie 1000 kcal.
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Kontrola żywności ekologicznej

Dr Anna Brinken Dietetyk, Szczecin
71 poziom zaufania

Witam,
Twoje BMI mieści się w normie. Każdy ma jednak charakterystyczną sylwetkę i rozkład tkanki tłuszczowej w ciele. Dwie osoby o tym samym wzroście i masie ciała mogą wyglądać zupełnie inaczej, w zależności od udziału i rozmieszczenia tkanki tłuszczowej, tkanki mięśniowej i grubości kośca. Nie wiem jak Ty wyglądasz, ale jeśli stosowałaś długotrwałą dietę 1000 kcal, doprowadziłaś nie tylko do utraty części tkanki tłuszczowej, ale i tkanki mięśniowej. W rezultacie udział tłuszczu w stosunku do mięśni może być niekorzystny. Najlepiej byłoby wykonać analizę składu ciała, która by zobrazowała co się dzieje w Twoim ciele. Zdaża się, że osoby szczupłe tak naprawdę są otłuszczone, zwłaszcza w okolicach brzucha. Dieta 1000 kcal jest niedoborowa w składniki mineralne i witaminy, chyba, że przyjmowałaś w tym czasie suplementy. Witaminy i i minerały odgrywają bardzo ważną rolę m.in. w metabolizmie organizmu, a co za tym idzie w odchudzaniu i odżywieniu organizmu. Moje zalecenia, to po pierwsze dieta dostosowana konkretnie do Twoich potrzeb, w tym celu najlepiej skorzystać z pomocy dietetyka. Przy Twojej masie ciała miesiąc powinien wystarczyć, aby doprowadzić do poprawy stanu odżywienia skutkującej zwiększeniem masy mięśniowej i zmniejszeniem otłuszczenia. Po drugie konieczne są do tego ćwiczenia fizyczne, które przyspieszą uzyskanie ładnej sylwetki i ujędrnią ciało.

Dietetyk z ponad 20-letnim doświadczeniem. Prowadzi Gabinet Dietetyczny SanusDiet.
0

Wszystkie diety ograniczające ilość kalorii, a nie zwracające uwagi na jakość pożywienia nic nie dają. Problem z wagą to problem braku energii do trawienia i osłabienia całego układu pokarmowego. Można prawie nic nie jeść i nie tracić, a wręcz przybierać wagę. Podstawą do chudnięcia i leczenia jest racjonalne, zgodne z tradycją obowiązującą na terenie, gdzie się mieszka, odżywanie. Powinno być dopasowane indywidualnie. Żadna dieta surówkowo-owocowo-mleczna, czy białkowa nie odchudzi na dłużej. Powrót do naturalnego, energetycznego (nie mylić z kalorycznością) jedzenia do rozwiązanie. Proszę zacząć od usunięcia z jadłospisu tego, co nie występowało w menu 100 lat temu, czyli produktów sztucznych, instant, wędlin z chemią, nabiału słodkiego, czyli mleka homo, jogurtów owocowych, białego chleba, kostek rosołowych, kawy rozpuszczalnej, białego cukru itp. To co jeść? Rano ugotowane kasze na wodzie z dodatkiem owoców, warzyw, na obiad baza to zboża, warzywa, strączkowe, czasem ryba lub eko mięso. Na kolację jarska obiadowa zupa. Do tego naturalne tłuszcze, czyli masło zwykłe i klarowane i leje tłoczone na zimno - to tak w skrócie. Powodzenia!

0

Najlepszym teraz wyjściem z tej zaistniałej sytuacji to przejść na dietę o wyższej kaloryczności np. 1200 kcal lub nawet 1500kcal. Taka dieta dostarczy więcej niezbędnych substancji odżywczych, makro i mikroelementów i odżywi Pani organizm. Ponadto koniecznie proszę wprowadzić jednocześnie aktywność fizyczną. Wtedy to większe zapotrzebowanie zostanie wykorzystane na wysiłek fizyczny i będzie efektywniejsze gubienie kilogramów.

0

Pani przeszłość dietetyczna niestety działa na niekorzyść, by w pełni skutecznie odpowiedzieć na pytanie i ustalić optymalną dietę należy przeprowadzić analizę Pani sposobu żywienia na podstawie przesłanego dzienniczka żywieniowego, zestawić to z podejmowaną aktywnością. Ważna jest nie tylko ilość kalorii, ale także "mądre" rozłożenie ich w poszczególnych posiłkach.
Zapraszam do kontaktu przez moją stronę internetową
www.dietoterapia.waw.pl
Pozdrawiam

Dietetyk, absolwentka Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy