Zapytaj lekarza

7 4 3 , 0 2 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Posiłki, w których będzie 70 gram białka

Można prosić o posiłki w których będzie 70 gr białka. Chodzi mi o całodzienne rozłożenie tych 70 gram. Na śniadanie zjadam ok 30 gram w serze białym. A czy soja może być jako uzupełnienie białka w diecie?
MĘŻCZYZNA, 36 LAT ponad rok temu

Objawy niedoboru nasyconych kwasów Omega 3

Co się stanie, jeśli w naszej diecie zabraknie kwasów tłuszczowych omega-3? Obejrzyj film i dowiedz się, jakie są objawu niedoboru tego składnika. Wypowiada się dr Leszek Walentynowicz, internista.

70 g białka to na przykład:
- I śniadanie: 150 g chudego twarogu (30 g białka)
- II śniadanie: 1 jajo kurze 50 g (6,3 g białka)
- obiad: 100 g mięsa z piersi indyka bez skóry (19,2 g białka)
- podwieczorek: 10 g pestek dyni (2,5 g białka)
- kolacja: 50 g tuńczyka w wodzie (10,5 g białka).
Jednak nie jest to takie proste, gdyż w innych produktach, które spożywamy jako dodatek np. pieczywo, makaron, ryż lub kasza, a także w warzywach również znajduje się białko. Dlatego, aby rozpisać dzienny jadłospis z podaną zawartością białka, trzeba uwzględnić też pozostałe składniki. Potrzebne są do tego informacje m.in. takie jak: masa ciała, wzrost i aktywność fizyczna. Zachęcam do umówienia wizyty z dietetykiem. Soja i inne rośliny strączkowe jak najbardziej mogą być uzupełnieniem białka w diecie. Soja zawiera 34,3 g białka na 100 g suchych nasion.

Specjalista ds żywienia człowieka.
0

Białko to pojęcie dość ogólne. Chodzi Panu tylko o białko zwierzęce? Czy też mówimy o ogólnej ilości białka w diecie?
Białko w diecie dzielimy na dwie grupy: roślinne i zwierzęce. Roślinne to to pochodzące ze świata roślin, a najlepszymi źródłami takiego białka są: SOJA, groch, fasola, soczewica (i inne strączkowe), orzechy, pestki, nasiona, produkty zbożowe (np. kasze). Białko zwierzęce: mięso, jaja, ryby, produkty mleczne (w tym twaróg), owoce morza. Białko roślinne i białko zwierzęce nie są sobie równe pod względem wartości odżywczej, dlatego też nie powinno się "przeskakiwać" z jednego rodzaju białka na drugi (np. zamiast wędliny zjem pasztet z fasoli o takiej samej zawartości białka, a zamiast orzechów - jogurt).
Dla osób zdrowych o umiarkowanej aktywności fizycznej stosunek białka zwierzęcego do roślinnego powinien wynosić 1:2.

Zdaję sobie sprawę, że nie odpowiedziałam w pełni na Pana pytanie, ale odpowiedź o rozmieszczeniu białka w diecie została już udzielona.

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy