Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 3 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Lek. Magdalena Pikul
82 poziom zaufania

Ciemnozielone warzywa (brokuly, brukselka, szpinak, szparagi), ponadto sok pomarańczowy, banany, pomidory, buraki, orzechy i produkty zwierzęce (wątroba, zoltka jaj).

W trakcie specjalizacji z pediatrii w Szpitalu Wojewódzkim Nr 2 w Rzeszowie, interesuje się pediatrią i neonatologią.
0

Witam serdecznie,

Najlepszymi źródłami kwasu foliowego są: produkty roślinne: ciemnozielone warzywa (brokuły, brukselka, fasola szparagowa, kapusta, liście pietruszki, sałata, szczypiorek, szparagi i szpinak), pomarańcze i sok pomarańczowy, banany, awokado, pomidory, rośliny strączkowe (fasola, groch, soczewica, soja), buraki, orzechy, słonecznik.

Produkty zwierzęce: wątroba, żółtka jaj.

Niektóre produkty przetworzone są dodatkowo wzbogacane w kwas foliowy Należą do nich: płatki śniadaniowe, soki owocowe, mąka i pieczywo.

W razie dodatkowych pytań zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Witam,
Źródłem folianów są warzywa i owoce: sałata, szpinak, brokuły, brukselka, kalafior, nasiona roślin strączkowych, poza tym pomarańcze, drożdże, wątróbka, ziarna pszenicy, orzechy czy nasiona słonecznika. Bardzo istotny jest, że kwas foliowy jest niezwykle wrażliwy na wysoką temperaturę i wszelka obróbka cieplna produktów bogatych w foliany powoduje znaczne ich straty. Warzywa i owoce powinny zatem być spożywane na surowo lub po niewielkich zabiegach kulinarnych.
Pozdrawiam, Anna

0

Dzień dobry,

Foliany są wrażliwe na działanie wysokiej temperatury, promieni słonecznych oraz kwasowości. Znaczne straty tej witaminy (nawet 50-90% zawartości wyjściowej) występują w czasie przetwarzania i gotowania żywności, zwłaszcza w dużej ilości wody. Źródła kwasu foliowego, to m.in. ziarna zbóż, drożdże, jarzyny liściaste oraz wątróbka.
Po więcej wskazówek żywieniowych zapraszam na moją stronę www.diet-coaching.xaa.pl

Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska


Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy