Zapytaj lekarza

7 4 0 , 0 6 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Praca siedząca i tendencje do tycia

Witam. Mam 31 lat, 174 cm wzrostu i 90!kilo wagi. Do tego siedzacy tryb zycia, prace przy komputerze i genetyczne tendencje do tycia. Nie jestem osoba cierpliwa i jesli nie widze efektow szybko rezygnuje z diety. Moim problemem sa slodycze-nie jestem w stanie z tym wygrac-lody, czekolada, batoniki..nie jadam ziemniakow, makaronow itp. Grilluje mieso i jem duzo warzyw a mimo to tyje.. Czuje do siebie obrzydzenie. co moge zrobic?
31 LAT ponad rok temu

Co na otyłość brzuszną?

Otyłość brzuszna niesie bardzo negatywne konsekwencje dla zdrowia. Jest to nie tylko problem medyczny, ale także ekonomiczny i społeczny. Prof. Wojciech Drygas informuje, o czym należy pamiętać, podczas walki z tą chorobą.

Witam serdecznie,
Po pierwsze musi Pani zrozumieć, że jedynie bezpieczne odchudzanie daje długotrwałe efekty, a na zdrowe i racjonalne odchudzanie trzeba czasu!! Najlepiej tracić od 0,5 do 1,5kg tygodniowo, ochroni to Nas przed tzw efektem jo-jo czyli powrotem kilogramów z nawiązką. Spalanie tkanki tłuszczowej to bardzo duży wysiłek dla naszego organizmu i wymaga od nas motywacji oraz cierpliwości.
Dieta wcale nie musi być koszmarem:) a pewnym stylem życia. Powinna Pani jeść 5posiłków dziennie w odstępach 2,5-3h. Śniadanie to podstawa i powinno zawierać pełnowartościowe węglowodany, aby ponudzić Nasz organizm do działania np 2 kromki razowego pieczywa z chudą drobiową wędliną i warzywami, obiad to porcja chudego mięsa, ciemnego ryżu czy kaszy i warzywa zaś kolacja powinna dostarczyć dużo białka Pomiędzy tymi posiłkami muszą być przekąski na drugie śniadanie i podwieczorek w postaci np jogurtu naturalnego, owoców i kilku łyżek płatków owsianych czy otrąb.
Musi Pani również pamiętać o odpowiednim nawadnianiu organizmu 1,5-2l czystej wody mineralnej dziennie.
słodycze powinny być ograniczane, podobnie jak żywność silnie przetworzona i tłusta, jednak przy odpowiednio zbilansowanej diecie kawałeczek czekolady to nie tragedia:)
Polecam również w miarę czasu i możliwości zwiększenie aktywności fizycznej
Powodzenia
Mgr Joanna Wasiluk
W razie dodatkowych pytań zapraszam na konsultację dietetyczną 506225670

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Przede wszystkim należy uregulować jadłospis. Pani organizm dostaje bardzo sprzeczne sygnały: z jednej strony grillowane, zdrowe mięso, a z drugiej strony zarzucany jest słodyczami. W momencie kiedy będzie Pani jadła regularnie, a Pani organizm nie będzie się domagał cukru istnieje większa szansa na ograniczenie słodkości. Dodatkowym pozytywnym działaniem jest ruch, który bardzo wspomaga proces odchudzania.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy