Stany lękowe po wieloletnim zażywaniu tabletek Niquitin

Przez około ponad sześć lat brałem tabletki Niquitin (tabletka 4 mg - po około 14 tabletek dziennie), aż zacząłem doświadczać stanów lękowych. Teraz nie mogę nawet wypić słabej kawy nie aktywując stanu lęku (co dziwne zjedzenie orzechów daje podobny efekt). Od dwóch i pół miesiąca nie biorę tych tabletek, zamiast tego biorę ziołowe tabletki uspokajające Labofarm. Stany lękowe osłabły teraz do poziomu, który sklasyfikował bym jako dyskomfort gdy wcześniej potrafiły być tak silne, że zaburzały jasne myślenie i generowały ogromne poczucie zagrożenia. Moje pytanie brzmi: jak w chemiczny sposób zadziałała na mój organizm nikotyna? Czy zmieniła stan gospodarki hormonalnej, lub czy wpłynęła na działanie neuroprzekaźników w mózgu powodując wpływ na psychikę odbierany prze zemnie w postaci uczucia paniki? Ile może potrwać powrót do stanu normalnego?
MĘŻCZYZNA, 40 LAT ponad rok temu

Wychłodzenie organizmu

witam,
myślę że powinien Pan mimo poprawy stanu skonsultowac się z psychiatrą.
On wyjasni Panu dokładnie wpływ nikotyny i jej związek z Pana stanami lekowymi.

Nikotyna w takich dawkach dobowych mogła spowodować stany lekowe i zadziałac na Pana w ten spoósb

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty