Zapytaj lekarza

7 4 2 , 8 7 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie kreatyny przez 20-latka

Witam, mam 20 lat, od 10 lat uprawiam sport. Mam zamiar zaczac stosowac suplementacje, a dokladnie kreatyne. Moje pytanie brzmi czy monohydrat podnosi cisnienie (obecnie mam w okolicach 145/75)? Drugie pytanie: Jak podnosi cisnienie, to moze byc to grozne dla zdrowia? Ostatnie pytanie: Czy inne formy (cytrynian czy jablczan) powoduja retencje wody, czego skutkiem moze byc podwyzszenie cisnienia? Dziekuje za odpowiedz.
MĘŻCZYZNA, 20 LAT ponad rok temu

Egzotyczny deser czekoladowo-waniliowy

Masz ochotę na coś słodkiego? Spróbuj czegoś nowego - proponujemy egzotyczny deser czekoladowo-waniliowy. Nie martw się, że to może być za trudne. Instrukcja podana jest na filmie.

Witam,

Podana przez Pana wartość klasyfikowana jest jako łagodne nadciśnienie. Kreatyna jest substancją aktywnie osmotyczną, wspomaga przenikanie wody przez błony komórek. Kiedy koncentracja kreatyny w komórkach wzrasta, woda przesącza się do komórek, powodując zwiększenie grubości włókien mięśniowych niezależenie od formy kreatyny. Sprawdziłam aktualne badania na ten temat i brakuje dowodów na to, że suplementacja kreatyną może wpływać na podwyższenie ciśnienia. Co nie znaczy, że jest to bezpieczne, chociażby z powodu retencji wody w organizmie. Dodatkowo nadciśnienie przyczynia się do rozwoju chorób nerek, a to jest przeciwwskazaniem do stosowania kreatyny. Osobiście zalecałabym konsultację z lekarzem medycyny sportowej oraz zapoznanie się z obszernym artykułem na temat aktywności fizycznej i nadciśnienia tętniczego: http://www.mp.pl/treningzdrowotny/aktywnosc-fizyczna/show.html?id=115125

Zapraszam także do zapoznania się z materiałami na stronie naszej poradni www.kalorynka.pl

Pozdrawiam,
mgr dietetyk
Aleksandra Erdmann

Absolwentka dietetyki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Posiada również tytuł Instruktora Rekreacji Ruchowej ze specjalnością "fitness - nowoczesne formy gimnastyki".
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy