Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam!

Efekt jo-jo jest częstym wynikiem nieprawidłowego stosowania diety redukcyjnej. Rygorystyczne ograniczenia żywieniowe mogą prowadzić do wzmożonego apetytu oraz spożywania nadmiernej ilości pożywienia. Wszystko to skutkuje zwiększeniem masy ciała. Efektu jo-jo można uniknąć przez stosowanie zbilansowanej, zdrowej diety oraz stopniowe odchudzanie (ubytek masy ciała nie większy niż 1 kg/ tydzień).

Po wskazówki i przepisy dietetyczne zapraszam również na http://diet-coaching.xaa.pl/
Pozdrawiam, dietetyk Patrycja Sankowska

0

Witam serdecznie,

Przede wszystkim odradzam tego typu diet. Mam nadzieję że przeprowadziła Pani drastyczną dietę ostatni raz! W ten sposób zwalnia Pani swoją przemianę materii. Może Pani przez ten czas stracić na wadze jednak bardzo prawdopodobne, że po pewnym czasie kilogramy wrócą i to bardzo możliwe że z nawiązką. Osłabia Pani również i wygładza swój organizm co może nieść za sobą inne negatywne skutki. Proszę więcej nie eksperymentować tylko zadbać o zdrowe nawyki żywieniowe. Aby wyjść z drastycznej diety powinna Pani zwiększać stopniowo kaloryczność, najlepiej około 100kcal tygodniowo. Sięga Pani po lekkostrawne produkty ale bogate w ,,dobre'' tłuszcze, białko i powoli wprowadza Pani węglowodany złożone. Posiłki powinny być zjadane co 3h (5posiłków dziennie). Lepiej zjadać mniejsze porcje ale częściej. Do tego powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie.

Proszę powoli i rozsądnie podnosić kaloryczność diety a jak będzie miała Pani problem ze zbilansowaniem jadłospisu zachęcam do kontaktu lub zapraszam na wizytę.
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty