Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 5 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zmieniłam nawyki żywieniowe, ćwiczę a ostatnio tyję - dlaczego?

Opiszę mój przypadek, otóż jakiś czas temu zaczęłam zmieniać nawyki żywieniowe i tryb życia: -nie pije napojów gazowanych słodzonych itp -nie jem słodyczy, ani fast foodów -pije dużo wody -staram się unikać przetworzonej żywności -jem regularnie co 2,3 h -jem śniadania -nie podjadam do tego wprowadziłam trening- jazda na rowerze początkowo po pół godz., potem godzinkę, aż doszłam do 2,5, lubię to i sprawia mi przyjemność, przez jakiś czas schudłam do odpowiedniej wagi, potem zaczęłam powoli zwiększać kalorie, żeby ją utrzymać i od kilku miesiącu utrzymywałam tą wagę, jednak ostatnio zauważyłam, że tyje, mimo iż nic nie zmieniłam w ćwiczeniach, ani żywieniu, czy to jest w ogóle możliwe, żeby tyć uprawiając sport codziennie?? jakieś 2 tyg. temu obcięłam od mojego bilansu 200 kcal, a mimo to waga stoi w miejscu (jeśli nie rośnie) nie przejęłabym się gdyby już taka została, ale nie chcę tyć co się dzieję? jaka jest tego przyczyna? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam,

Prawdopodobnie wzrost masy ciała jest spowodowany albo nieodpowiednią ilością spożywanych kalorii (mogło być ich dużo za mało, przez co organizm obecnie magazynuje energię w postaci tkanki tłuszczowej aby zabezpieczyć się przed ponownym ograniczeniem kalorii) lub też wzrost masy ciała jest spowodowany rozbudową masy mięśniowej. Nie wiem ile czasu prowadzisz taki tryb życia, jeśli przez dłuższy czas wzrost masy mięśniowej jest bardzo prawdopodobny.

Jednak nie powinnaś się tym przejmować, bowiem mięśnie przyspieszają przemianę materii, dzięki czemu szybciej spalasz tłuszcz. Musisz też wiedzieć, że są one cięższe od tkanki tłuszczowej. Waga nie jest też dokładnym wskaźnikiem naszego składu ciała, dlatego warto wykonać badanie składu ciała (możliwość u praktycznie każdego dietetyka), aby sprawdzić czy masz nadmiar tkanki tłuszczowej. Jeśli nie, nie ma co się przejmować wzrostem wagi.

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy