Twój przewodnik po zdrowiu

  1. Opisz swój problem. Pomożemy Ci znaleźć odpowiedź w bazie ponad miliona porad!
  2. Nie ma informacji, których szukasz? Wyślij pytanie do specjalisty.
Rozpocznij
7 5 0 , 5 2 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nadmiar androgenów: Pytania do specjalistów

U jakiego lekarza mam kontynuować leczenie?

PO badaniach w szpitalu stwierdzono u mnie nadmiar androgenów (hperandrogenzm) oraz insulino oporność i niedobór witaminy D3. W zaleceniach otrzymałam leki: Femoston 2/10, Glucophage 500 mg po miesiącu zwiększyć dawkę do 1000 , Vitaminum D3 forte. Nie wiem do... PO badaniach w szpitalu stwierdzono u mnie nadmiar androgenów (hperandrogenzm) oraz insulino oporność i niedobór witaminy D3. W zaleceniach otrzymałam leki: Femoston 2/10, Glucophage 500 mg po miesiącu zwiększyć dawkę do 1000 , Vitaminum D3 forte. Nie wiem do jakiego lekarza powinnam pójść żeby kontynować leczenie i otrzymać recepty na przepisane leki.
odpowiada 1 ekspert:
Lek. Paweł Szadkowski
Lek. Paweł Szadkowski

Przebieg badania skriningowego w kierunku hyperandrogenizmu

Witam. Wczoraj byłam u dermatologa ze swoim problemem trądzikowym. Pan doktor zlecił mi m.in badanie skriningowe w kierunku hyperandrogenizmu ( faza lutealna). Na czym polega i jak przebiega to badanie?
odpowiada 1 ekspert:
Lek. Iwona Stajkowska
Lek. Iwona Stajkowska

Czy Kontracept to lek antyandrogenny??

Mam nadmiar androgenow. Czy kontracept to lek antyadrogenny?? Pomoze??
odpowiada 1 ekspert:
Lek. Tomasz Budlewski
Lek. Tomasz Budlewski

Czy leki zostały prawidłowo przepisane?

Od 8 lat męczę się z trądzikiem i nieregularną miesiączką. Wykazano u mnie niedoczynność tarczycy, na którą biorę Letrox. Badania hormonalne pokazały nadmiar androgenów, miałam także zrobioną krzywą cukrową, ale tam było wszystko ok. Ginekolog-endokrynolog przepisał mi spore dawki... Od 8 lat męczę się z trądzikiem i nieregularną miesiączką. Wykazano u mnie niedoczynność tarczycy, na którą biorę Letrox. Badania hormonalne pokazały nadmiar androgenów, miałam także zrobioną krzywą cukrową, ale tam było wszystko ok. Ginekolog-endokrynolog przepisał mi spore dawki Sioforu i Verospironu. Czy te leki naprawdę mogą mi pomóc mimo zupełnie innego przeznaczenia wypisanego na ulotce?
odpowiada 1 ekspert:
Lek. Aleksandra Witkowska
Lek. Aleksandra Witkowska

Spóźnianie okresu przy PCOS i nadmiarze androgenów we krwi

Mam wykryty zespól policystycznych jajników i nadmiar androgenów we krwi. Lekarz polecil stosowanie leków na prostate dla mężczyzn zawierające wyciąg np z palmy sabalowej. Biorę tabletki dopper hertz activ forte na prostate od niecalych dwóch miesięcy. Do tego jedna... Mam wykryty zespól policystycznych jajników i nadmiar androgenów we krwi. Lekarz polecil stosowanie leków na prostate dla mężczyzn zawierające wyciąg np z palmy sabalowej. Biorę tabletki dopper hertz activ forte na prostate od niecalych dwóch miesięcy. Do tego jedna tabletkę wierzbownicy drobnokwiatowej oraz cynku dziennie. Okres spóźnia mi się miesiąc. Robilam dwa testy ciazowe wynik negatywny. Co może być przyczyna?
odpowiada 1 ekspert:
Dr n. med. Marek Derkacz
Dr n. med. Marek Derkacz

Nadmiar androgenów i nadmierne owłosienie

Witam.Mam nadmiar androgenów i borykam się z owłosieniem.Przez2lata brałam androcur,potem dr przepisał spironol i euthyrox (TSH na granicy normy).z OGTT wyszła insulinooporność.dr przepisał glukophage XR 500 twierdząc, że przez wyrównanie insuliny zmniejszy się poziom androgenów. Nie wiem czy nie... Witam.Mam nadmiar androgenów i borykam się z owłosieniem.Przez2lata brałam androcur,potem dr przepisał spironol i euthyrox (TSH na granicy normy).z OGTT wyszła insulinooporność.dr przepisał glukophage XR 500 twierdząc, że przez wyrównanie insuliny zmniejszy się poziom androgenów. Nie wiem czy nie mam też problemów np. z przysadką (często mam ochotę na słone).czy brać te leki na cukrzycę i zostać bez leków na androgeny. Może inny hormon/gruczoł ma z nimi coś wspólnego i jeszcze coś zbadać?
odpowiada 1 ekspert:
Lek. Bartosz  Małek
Lek. Bartosz Małek

Nadmiar androgenów a nieregularna miesiączka

Witam. Mam problem z nieregularną miesiączką. Problem występuje już jakiś czas, wcześniej było to spowodowane torbielą na jajniku jednak nie borykam się już z tym problemem. Odkąd mam nieregularne miesiączki przybrałam na wadze, mimo iż jem zdrowo. Zwykły nastoletni trądzik... Witam. Mam problem z nieregularną miesiączką. Problem występuje już jakiś czas, wcześniej było to spowodowane torbielą na jajniku jednak nie borykam się już z tym problemem. Odkąd mam nieregularne miesiączki przybrałam na wadze, mimo iż jem zdrowo. Zwykły nastoletni trądzik nasilił się. Wszystko wskazuje na nadmiar androgenów, jednak moja wizyta u lekarza jest dopiero za kilka miesięcy. Czy są jakieś sposoby, suplementy które mogę zażywać przez ten czas, aby obniżyć ich poziom?
odpowiada 1 ekspert:
Lek. Izabela Lenartowicz
Lek. Izabela Lenartowicz

Czy nadmierne przetłuszczanie się skóry głowy może być wynikiem nadmiaru androgenów?

Witam. Jestem kobietą, mam 19 lat. Od 3 lat moim problemem jest z nadmierne przetłuszczanie się skóry głowy oraz twarzy. W okresie zimowym jest to wzmożone. Po kilku godzinach moje włosy są jakby "mokre", cera jest lepka... Oczyszczam twarz delikatnymi... Witam. Jestem kobietą, mam 19 lat. Od 3 lat moim problemem jest z nadmierne przetłuszczanie się skóry głowy oraz twarzy. W okresie zimowym jest to wzmożone. Po kilku godzinach moje włosy są jakby "mokre", cera jest lepka... Oczyszczam twarz delikatnymi kosmetykami, włosy myję również delikatnym szamponem, a czasem mocniejszym aby dokladnie oczyscic skore glowy...staram się nie nakładać makijażu, unikam słodyczy. Dodam, że malzowiny uszne również są "tłuste" w srodku . Mam problem z trądzikiem na plecach oraz dekolcie i twarzy. Proszę o pomoc, czy przyczyna moze byc nadmiar androgenów?
odpowiada 1 ekspert:
Mgr Aleksandra Duczmal
Mgr Aleksandra Duczmal

Czy problemy z rumieniem miną po odstawieniu leków?

Prosze o pomoc mam 27 lat od 2 miesiecy mam za soba 10 miesieczna kuracje lekiem axotret w trakcie kuracji czesto zdazalo sie ze np po wypiciu alkohu moje polczki robily sie czerwone... Miesiac przed koncem kuracji mialam mala sytuacje... Prosze o pomoc mam 27 lat od 2 miesiecy mam za soba 10 miesieczna kuracje lekiem axotret w trakcie kuracji czesto zdazalo sie ze np po wypiciu alkohu moje polczki robily sie czerwone... Miesiac przed koncem kuracji mialam mala sytuacje bardza stresowa wtedy moja twarz wraz z szyja i dekoldem pokryta byla duzymi okropnymi plamami... Na codzien wszystko bylo ok Po kuracji lekarz endokrynolog zalecil mi diane 35 gdyz mam problemy hormonalne nadmiar androgenow. Pierwszy cykl bez skutkow ubocznym zauwazylam tylko coraz czesciej pojawiajace sie plamy na dekoldzie... Z koncem 2 cyklu jest juz bardzo zle... na twarzy szyi i dekoldzie widze popekane naczynka pajaczki... teraz czerwienie sie juz z byle powodu w najmniejszym zdenerwowaniu caly dekold szyja twarz w tych czerwonych plamach ktore schodza po jakiejsc godzinie... Skora bardzo wrazliwa czerwieni sie nawet przy dotyku... Zaczelam 3 cykl diane 35 wsumie zjadlam 3 tabletki i wczoraj odstawilam za tydzien mam wizyte u endo... czy jest szansa ze moja skora wroci do normalnosci? ze jest to tylko skutek kuracji axotret luc diane35 i minie po jakims czasie... wczesniej nigdy nie mialam problemu z naczynkami i rumieniem mam cere tlusta. prosze o pomoc
odpowiada 1 ekspert:
Mgr Iwona Jakubiak
Mgr Iwona Jakubiak
Patronaty