Ciągłe pretensje szefowej

Witam, moja sytuacja wygląda następująco. Pracuję w sklepie z markową bielizną u prywaciarza. Szefowa wiecznie ma do mnie pretensje, ciągle słyszę że jestem najgorszym pracownikiem, że jak sie nie poprawię to mnie zwolni a gdzie ja taką super pracę znajdę, chodzi po innych sklepach i mnie obgaduje. Choćbym nie wiem jak sie starała to i tak coś wyszuka np. miałam najmniejszą sprzedaż ponieważ byłam na urlopie ale jestem rozliczana jak za cały miesiąc pracy i opiernicz bo jestem najgorsza.
KOBIETA ponad rok temu

Witam serdecznie,
W takiej sytuacji masz dwa wyjścia. Pierwsze to asertywny sprzeciw wobec traktowania przez szefową. Powiedz jej w grzeczny, ale stanowczy sposób, że w Twojej opinii wywiązujesz się ze swoich obowiązków - jeśli ona ma inne zdanie na ten temat, to niech przedstawi konkretne przykłady. Aby było Ci łatwiej możesz przeczytać o asertywnym sposobie radzenia sobie z krytyką - polecam książkę M. Król - Fiejewskiej "Stanowczo, łagodnie i bez lęku".
Druga opcja to ignorowanie wszelkich jej komentarzy. Spróbuj zastanowić się, która opcja jest dla Ciebie lepsza.
Pozdrawiam

0

Pytanie co dzieje się w relacji pomiędzy Panią a szefową, bo rozumiem, ze nie chodzi tak naprawdę o wyniki, a raczej są one tylko pretekstem. Może szczera rozmowa by pomogła? (jednak raczej w atmosferze uważności i troski niż pretensji).
Pytanie tez czy naprawdę zależy Pani na tej pracy? Czasem warto rozejrzeć się za innymi możliwościami.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty