Zapytaj lekarza

7 3 6 , 7 9 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ćwiczenia na płaski brzuch dla 15-latka

Witam,jestem 15 chłopakiem.Mam 174cm wzrostu i wazę 72kg.Mam problem z moim brzuchem,bo jest on zbyt duży i nie jest płaski,a chciałbym miec taki.Nie wiem jakie robić ćwiczenia i jaka dieta będzie dobra.Proszę o pomoc.Pozdrawiam.
ponad rok temu

Dieta oparta na wymiennikach węglowodanowych

Obejrzyj film i dowiedz się, na czym polega dieta oparta na wymiennikach węglowodanowych. Na ten temat wypowiada się ekspert - diabetolog dr Agnieszka Tiuryn-Petrulewicz.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
Proponuję stosowanie codziennych ćwiczeń modelujących partie brzucha - http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch
Nie dadzą one co prawda natychmiastowych efektów, ale po pewnym czasie codziennego ich wykonywania widoczna będzie różnica.
W kwestii diety, warto zadbać o wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych.
Zalecałabym wprowadzenie 5 posiłkowego trybu żywienia - jedząc mniej, ale częściej regulujemy tempo metabolizmu i zapobiegamy uczuciu głodu pomiędzy posiłkami (będącego podstawową przyczyną podjadania).
Wskazana jest też rezygnacja ze słodyczy (w tym również pieczywa cukierniczego typu drożdżówki, pączki, ciastka francuskie itp.), napojów słodzonych (dosładzanie kawy i herbaty, gotowe soki, wody smakowe)
oraz słonych przekąsek typu chipsy, krakersy.
Należy natomiast zwiększyć spożycie produktów mlecznych (jogurtów naturalnych , kefirów, maślanek, mleka), chudego mięsa i ryb, owoców i warzyw oraz pełnoziarnistych produktów zbożowych (ciemne pieczywo, kasze, ryż brązowy, makaron razowy, płatki owsiane, płatki razowe, otręby).

0

Witam,
Twoja masa ciała jest prawidłowa, więc na pewno odradzamy diety odchudzające. Można natomiast zwiększyć nieco ilość białka w jadłospisie i potrenować mięśnie brzucha. Wówczas mięśnie będą miały z czego się utworzyć.
Odpowiednie ilości białka będą się mieściły w takich ilościach:
3-4 x dzień chudy nabiał np. mały jogurt, szklanka mleka, serek wiejski, biały ser chudy pół kostki
+ chude mięso pierś kurczaka/indyka + chude wędliny kilka plasterków
+ produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce
+ niewielka ilość tłuszczów roślinnych np. oliwy, orzechów, pestek dyni, słonecznika itd.
Aby dokładnie dopasować ilości należałoby się zwrócić już bezpośrednio do dietetyka na wywiad dietetyczny i pomiary składu ciała
Pozdrawiam
Ewa Ceborska

Dietetyk specjalizujący się w żywieniu w chorobach cywilizacyjnych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy