Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy rowerek stacjonarny pomaga odchudzić uda i łydki?

Witam, czy rowerek stacjonarny pomaga odchudzic uda i lydki?
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Indeks glikemiczny w cukrzycy

Indeks glikemiczny oznacza poziom glukozy we krwi po spożyciu posiłku. Czy dla cukrzyka powinno to mieć znaczenie? Obejrzyj film i zapoznaj się z wypowiedzią eksperta.

Witam serdecznie. Jak najbardziej jest to możliwe, choć trzeba przyznać, że może on spowodować zwiększenie masy mięśniowej, szczególnie na udach.

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Tak, – zdecydowanie pomaga o ile jesteśmy odpowiednio zmotywowani, wytrwali i wiemy o małej pułapce. Aby doszło do „spalenia” tego nadmiarowego tłuszczyku musimy na takim rowerku angażować jak największą partie mięśni, – czyli mieć stopy oparte na przodostopiu (stopy oparte na pedale palcami stóp). Efekt: zmniejszenie obwodu uda i wysmuklenie łydki. Częstym błędem jest jednak przerywanie takiej kuracji odchudzającej w trakcie jej trwania. W początkowym okresie fizjologicznie następuje wzrost objętości ud. A to, dlaczego?!? Prozaicznie szybciej dochodzi do „uaktywnienia mięśni”, przez co w granicach normy rośnie masa mięśniowa a tłuszczyk jeszcze się nie „spala” tak jakbyśmy oczekiwali. Efekt jest taki, że chwilowo uda zdają się bardziej „nabite” i grube. Trwa to może z 3 tygodnie potem tkanka tłuszczowej ustępuje (spala się) – a miara krawiecka pokazuje, że obwód uda jest mniejszy a łydki smuklejsze. Podsumowanie moich wywodów brzmi tak: rowerek jak najbardziej odchudzi uda i łydki o ile jest poparty wytrwałością i „przetrwaniem” okresu kiedy ma się poczucie, że nogi są „grubsze”. No i najważniejsze – bez szaleństw, kręcenie nogami musi odbywać się w strefie tętna spalania tłuszczu tzn., że jeszcze można swobodnie rozmawiać (np. przez telefon), bo inaczej będzie to trening kondycyjny/siłowy i … mamy wzrost tkanki mięśniowej. Mitem jest spalanie „tłuszczu” w „pocie czoła”. Prawidłowo zaplanowany i przeprowadzony trening skutecznie może ukazać piękno kobiecego ciała, jakim jest udo i łydka. Pozdrawiam serdecznie.

0

Witam. Jest to możliwe o ile aktywność fizyczna jest regularna i systematyczna. Istotny jest również czas trwania wysiłku.
Pozdrawiam Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy